همکاری علی رهبری با ارکستر دولتی ترکیه

    کد خبر :400384

مدیرهنری و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از آغاز همکاری اش در ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر کشور ترکیه خبر داد.

علی رهبری مدیر هنری و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: طی سال های اخیر همکاری های مستمر و زیادی با مجموعه ها و ارکسترهای مختلفی در کشور ترکیه داشتم که در این راستا بعد از همکاری با ارکستر سمفونیک دولتی شهرهای استانبول، آنکارا و آنتالیا به زودی همکاری های جدیدی را با ارکستر دولتی ازمیر آغاز خواهم کرد.

وی افزود: ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین ارکسترهای دولتی ترکیه است که ۱۱ ماه در سال هر هفته به طور منظم با یک برنامه، رهبر ارکستر و سولیست تازه روی صحنه می رود. در این چارچوب روز جمعه ۲۵ آبان ماه در جدیدترین کنسرت ارکستر دولتی ازمیر که در مرکز فرهنگی هنری احمد سایگون برگزار می شود به عنوان رهبر ارکستر حضور دارم که طی آن والیسلاو فانسویستا نوازنده مشهور اهل اسلواکی همراه ارکستر خواهد بود. در این کنسرت کنسرتو پیانو آرام خاچاطوریان و سمفونی شماره ۲ راخمانینوف اجرا خواهد شد.

این رهبر ارکستر در بخش پایانی صحبت های خود عنوان کرد: مجموعه فرهنگی هنری احمد سایگون از مجموعه های مهم هنری ازمیر است که نام آن از احمد سایگون آهنگساز مشهور ترکیه نامگذاری شده است. این مجموعه در اختیار ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر بوده که دارای ۲ تالار کنسرت و چهار گالری است و طی سال های اخیر میزبان گروه ها و هنرمندان شناخته شده موسیقی کلاسیک از کشورهای مختلف بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید