۵ گور جان به در برده از انتقال مرگبار «فرار» کردند!

    کد خبر :399982

پس از تلف شدن نیمی از گور‌هایی که قرار بود نسل این گونه را در یک پارک ملی احیا کنند، حالا خبر می‌رسد که گور‌های باقی مانده هم فرجام عجیبی یافته‌اند؛ آنقدر عجیب که می‌شود این پروژه را فاجعه‌ای تمام عیار خواند!

به گزارش تابناک، پس از تلف شدن ۵۰ درصدی گور‌های زنده‌گیری شده برای احیای نسل این گونه در پارک ملی کویر و حاشیه‌های زیادی که به دنبال داشت، حالا خبر می‌رسد که ۵ راس گور زنده مانده هم فرار کرده‌اند؛ رویدادی عجیب که تا این لحظه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آن سکوت کرده‌اند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گور‌های انتقال داده شده به پارک ملی کویر، در قرنطینه نگهداری می‌شدند. یعنی در محوطه‌ای محصور شده با فنس، نگهداری می‌شدند و البته عده‌ای مامور نگهداری از آن‌ها بودند. حصاری که فرار از آن غیرممکن به نظر می‌رسد مگر آنکه پای سازمان حفاظت محیط زیست در میان باشد!

سازمانی که عملکردش در این پروژه، تا همین جا هم دستمایه طنز‌های تلخی در فضای مجازی شده بود و احتمالا بار دیگر قرار است نقل محافل مجازی شود. مجموعه‌ای که با صرف هزینه‌های فراوان مادی و معنوی، طرح احیای گور را کلید زد و حالا ثابت شده که نه تنها در پروژه انتقال این گونه‌های ارزشمند ناتوان است، بلکه توانایی نگهداری گور‌ها در قفس را هم ندارند.

البته از چگونگی رقم خوردن این اتفاق اطلاع دقیقی در دست نیست، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این رویداد روز گذشته رقم خورده است. آن هم در شرایطی که تیمی از کارشناسان و دامپزشکان معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بررسی وضعیت سلامت گور‌ها از تهران عازم این منطقه شده بودند.

این در حالی است که تمامی ۵ گور گریخته از دست مجریان پروژه احیا، ماده هستند و تنها نر این گله زنده‌گیری شده پیشتر تلف شده است. نکته‌ای جالب توجه که نشان می‌دهد فرجام گور‌های فراری چندان خوشایند نیست، مگر آنکه مسئولان سازمان محیط زیست بر اجرای برنامه دومشان برای احیای نسل گور در پارک ملی کویر اصرار داشته باشند.

برنامه‌ای که بر اساس آن، قرار است ۱۲ راس گور از کرمان زنده گیری شده و به پارک ملی کویر منتقل شوند. پروسه‌ای که خاطره بسیار تلخی از آن در اذهان عمومی باقی مانده و بر این اساس، به نظر می‌رسید که ممکن است به اجرا در نیاید. اتفاقی که فرار گور‌های محصور در قرنطینه ممکن است در آن تغییراتی به وجود آورد و از این رو، فرار گور‌ها شائبه برانگیز به نظر می‌رسد.

شائبه‌هایی که با توجه به حاشیه‌های فراوان خبر مرگ گورها، پررنگ‌تر به نظر می‌رسند، به ویژه زمانی که می‌بینیم حاشیه‌های فراوان مرگ نیمی از گور‌های منتقل شده، حتی موجب نشده تا مسئولان پروژه برای حفاظت از گور‌های جان به در برده از خود تلاش بیشتری نشان دهند و توانسته‌اند فرار کنند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید