حرف R‌ در نام آیفون XR به چه معناست

    کد خبر :399735

فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل، در آخرین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود به علت استفاده از حرف R در نام آیفون XR اشاره می‌کند.

کاربران بسیاری، با اینکه قدرت خرید گوشی‌های آیفون جدید از جلمه آیفون XR اپل را ندارند، ولی خبرهای مربوط به آن را دنبال می‌کنند و سوالات بسیاری در مورد آیفون ۲۰۱۸ برایشان پیش می‌آید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که حرف R‌ در نام آیفون XR‌ به چه معنا است؟ فیل شیلر مدیر بازاریابی اپل در مصاحبه‌ی خود پرده از راز حرف R در نام آخرین گوشی هوشمند معرفی‌شده از سوی اپل برداشت. به‌نظر شما چرا اپل برای نام‌گذاری گوشی آیفون XR در کنار حرف X از حرف دیگری همچون R استفاده کرده است؟ پاسخی به ذهنتان خطور می‌کند؟ آیا می‌توانید پیش از خواندن ادامه‌ی متن پاسخ این سوال را حدس بزنید؟

فیل شیلر در مصاحبه‌ای با Engadget راز حرف R به‌کار برده‌شده در نام آیفون XR را فاش کرد‍! شاید برای شما هم جالب باشد، ولی حرف R تنها برای اینکه نام گوشی آیفون خیلی برهنه به‌نظر نرسد، به آن اضافه شده است و هیچ دلیل خاص دیگری ندارد. شیلر در صحبت‌های خود اشاره می‌کند که حرف R در آیفون XR همانند حرف S در آیفون ۴S و سایر گوشی‌های S اپل است و معنای خاصی ندارد. به همین سادگی، و در کمال ناباوری، اپل از حرف R‌ برای نامیدن گوشی هوشمند خود استفاده کرده است و واقعا معنای خاصی ندارد. در اصل هیچ پشت پرده‌ای در کار نبوده و با کمال تعجب باید بگوییم که هر آنچه در مورد حرف R گفته شد اصلا شوخی نیست. فیل شیلر وقتی در مصاحبه با Engadget بدین نتیجه رسید که اطلاعات خاصی ارائه نکرده است و برای خالی نبودن عریضه، در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد:

من عاشق اتومبیل‌ها و وسایلی هستم که سرعت بالایی دارند و حروف R و S هر دو حرف‌هایی هستند که برای نشان دادن اتومبیل‌های اسپرت که واقعا فوق‌العاده هم هستند، استفاده می‌شود.

گاهی مواقع برای آنکه مردم تصور کنند با خودروهایی خاص رو‌به‌رو هستند، از چنین حروفی در نام آن‌ها استفاده می‌شود. تویوتا و VW ‌از این روش استفاده می‌کنند. AutoTrader در بیانیه‌ی‌ مطبوعاتی خود دلایل محکم و مستدلی برای استفاده از حروف R و X در صنعت خودرو مطرح کرد. در این بیانیه، صحبتی از حرف S نشده است. در نتیجه حرف S مشمول این قاعده نمی‌شود.

ظاهرا در پشت صحبت‌های فیل شیلر منطق خاصی وجود ندارد. اگر حروف R و X نشا‌ن‌دهنده‌ی سرعت و کارایی باشند، در این‌صورت نام iPhone XS باید برای آیفون XR استفاده شود. یا حتی بهتر است از ترکیب RX به‌جای XR در نام‌گذاری گوشی آیفون استفاده شود. براساس منطق فیل شیلر، باید نام آیفون XR با آیفون XS تغییر کند تا آیفون SX نامیده شود. شاید به‌نظرتان پیچیده باشد، ولی بگذارید به شکل دیگری توضیح بدهم.

فیل شیلر یکی از طرفدارارن آئودی است. اگر به دو مدل آئودی R۸ و S۸ توجه کنید، متوجه می‌شوید که خودروی R۸ بسیار زیبا و مدل S۸ کمی کسل‌کننده است. اگر فیل شیلر چنین روش نام‌گذاری را تایید می‌کند، پس می‌توانیم اینطور نتیجه‌گیری کنیم که آیفون XR با تنوع رنگ‌های مختلف گوشی هوشمند هیجان‌انگیزتری است. آیا این نتیجه‌گیری درست است؟

فیل شیلر در مصاحبه‌ی خود با Engadget اظهار داشت که در بطن نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند جدید آیفون اپل، موضوع پنهانی خاصی وجود ندارد. در این مصاحبه از فیل شیلر در مورد تفاوت نمایشگر سوپر رتینا آیفون XS و تفاوت آن با نمایشگر Liquid Retina آیفون XR سوال شد. فیل شیلر اعتراف کرد که اعدادی مانند ۱۰۸۰ پیکسل در آیفون XS ممکن است بی‌معنی باشند. وی گفت:اگر شما نمی‌توانید پیکسل‌ها را ببینید، از زاویه‌ی اعداد مطرح‌شده می‌توانیم بگوییم که این اعداد معنای خاصی ندارند. این اعداد به‌صورت نسبتا قراردادی تعریف می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید