هشدار آمریکا به روسیه درمورد کمک به ایران

    کد خبر :399557

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که کشورش به روسیه هشدار داده حتی فکر کمک به ایران در دور زدن تحریم‌ها علیه نفت تهران را نکند.

به گزارش اویل پرایس، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که کشورش به روسیه هشدار داده حتی فکر کمک به ایران در دور زدن تحریم‌ها علیه نفت تهران را نکند.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، او اظهار داشت:« ایران می‌خواهد نفت را از طریق روسیه به بازارهای جهان بفروشد و از تحریم ها فرار کند. آمریکا روسیه را از فکر کردن به این موضوع هم منع می‌کند . به نفع روسیه است که به ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک نکند» .

بنا بر گزارش‌های رسیده ، روسیه و ایران ماه گذشته توافقی کردند که به ایران اجازه می دهد از تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت تهران فرار کند .

طبق این گزارشات محرمانه، طی یک اجلاس سه جانبه ایران_روسیه_ترکیه در تهران در ماه سپتامبر به میزبانی حسن روحانی، ایران و روسیه قراردادی امضا کردند که طی آن ایران می تواند نفت خام خود را از طریق دریای خزر به روسیه صادر کند. روسیه این نفت را پالایش کرده و به کل دنیا صادر می کند .

مسلما هدف این قرارداد کمک به ایران در فرار از تحریم‌های آمریکا بر بخش نفت این کشور است که در ماه نوامبر اجرایی می شود .

در همین حین، استفان منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:« گرفتن معافیت از تحریم‌های ایران برای مشتریان نفت این کشور در دولت ترامپ نسبت به دولت اوباما سخت‌تر است» .

منوچین با اشاره به تلاش دولت آمریکا برای به صفر رساندن صادرات ایران گفت:« انتظار ندارم در ماه نوامبر صادرات ایران به صفر برسد ولی مطمئنم که بالاخره این اتفاق می افتد» .

منوچین تأکید کرد تا حالا هم صادرات ایران کاهش قابل ملاحظه ای داشته است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید