معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ساخت ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی برای مدارس/ ایجاد نظام غربالگری ورزشی

    کد خبر :399273

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از بهره‌برداری از ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: ما سعی کردیم نظام غربالگری جدی برای شناسایی استعدادها و حتی تقویت توانمندی‌های مهارتی و حرکتی ایجاد کنیم.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت توجه به ورزش دانش آموزی و تاثیر آن در قوام ورزش حوزه ملی و قهرمانی اظهار کرد: ما سعی کردیم نظام غربالگری جدی برای شناسایی استعدادها و حتی تقویت توانمندی‌های مهارتی و حرکتی ایجاد کنیم و پشتیبانی لازم را از دانش‌آموزان فعال، با نشاط و جمع گرا به عمل بیاوریم و برای تیم‌های باشگاهی کادرسازی کنیم.

وی افزود: هر کودک و نوجوانی از مجرای آموزش و پرورش می‌گذرد و مدارس بهترین محل برای پردازش فکری و رشد در حوزه تربیت بدنی هستند و می‌توانند برای کشور در آینده افتخارآفرین باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساعات تربیت بدنی فقط به فعالیت‌های حرکتی توجه نداریم و سایر موارد تربیتی را نیز در نظر می‌گیریم گفت:‌به عنوان مثال کودک با بازی جمع گرا می‌شود و یاد می‌گیرد کار تیمی انجام دهد. دانش آموزان در عین رقابت، رفیق می‌شوند ، خودپنداری مثبت می‌یابند، شهروند مفیدی شده و هویت و شخصیت‌شان ساخته می‌شود.

حمیدی تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که خروجی زمین‌های ورزشی ما، افرادی توانمند، سالم، با نشاط و خود اتکا با هویت شخصیتی مشخص باشند.

وی همچنین از بهره برداری از ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت که از این تعداد ۱۵۰ زمین چمن مصنوعی با اعتبارات وزارتخانه و مابقی توسط خیرین و یا بخش خصوصی ساخته می‌شود. علاوه بر این در ابتدای سال تحصیلی ۳۳ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی میان استان ها توزیع کردیم و در صدد توسعه ورزش دانش آموزی هستیم و تلاش می‌کنیم سرانه ورزش دانش آموزی از ۳۳ صدم متر مربع در اماکن سرپوشیده و بدون احتساب حیاط مدارس ارتقاء یابد و در این بین دستگاه‌های دیگر هم به کمک ما بیایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید