موضع آمریکا درباره ایران پس از گذشت دو سال از توافق هسته‌ای

    کد خبر :39921

پایگاه «جروزالم پست» در گزارشی نوشت: سنای آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه ایران به اتهام برنامه موشک بالستیک و مسائل حقوق بشری به تصویب رساند که این اقدام نشان دهنده موضعی قوی‌تر از گذشته علیه تهران است.

سنای آمریکا روز پنجشنبه گذشته تحریم‌هایی را علیه ایران به اتهام برنامه موشک بالستیک و مسائل حقوق بشری به تصویب رساند که این اقدام نشان دهنده موضعی قوی‌تر از گذشته علیه تهران است.

جروزالم پست نوشت: تحریم‌های تصویب شده در سنای آمریکا نشان دهنده دوره جدیدی از موضع کنگره‌ای سخت‌تر آمریکا در برابر ایران بعد از گذشت 2 سال از امضای توافق هسته‌ای است که به شدت موجب ایجاد شکاف در کنگره آمریکا شده بود.

این پایگاه در ادامه افزود: کسانی که سال 2015 مخالف توافق هسته‌ای بودند از این امر واهمه داشتند که این توافق، ایران را به عنوان کشوری در آستانه تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای مصون کرده و تمامی مزایای تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای را در اختیار این کشور قرار می‌دهد بدون آنکه آن را به پرداخت بهای ساخت سلاح اتمی، ملزم کند.

جروزالم پست مدعی شد: جمهوری‌خواهان استدلال می‌کردند که این توافق مشکلاتی را که ایران در منطقه به وجود آورده است تشدید خواهد کرد.

این پایگاه در ادامه مدعی شد: با این وجود دموکرات‌ها اعلام کردند که فعالیت‌های «بی ثبات کننده» ایران تحت توافق هسته‌ای نیز قابل تنبیه و مجازات شدن است و کنگره می‌تواند در برابر برخی اقدامات ایران اقداماتی را اتخاذ کرده و سنا نیز اعلام کرده بود که در برابر اقدامات غیر هسته‌ای ایران در صورت نیاز موضع‌گیری خواهد کرد.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است: آن تناقض‌ها و اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را در یک صف قرار داد و قانون سال 2017 «مبارزه با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران» ابتدای مسیر است؛ این طرح در سنا با 98 رأی مثبت تصویب شد و قرار است برای بررسی به کنگره فرستاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید