رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد

عقب‌ماندگی در تجهیز کتابخانه‌های شهر تهران/ تحقق پنج درصدی بودجه کتابخانه‌های پایتخت

    کد خبر :397803

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی جدی در تجهیز کتابخانه‌های شهر تهران وجود دارد، گفت: با وجود پیش‌بینی ۱۴ میلیارد تومانی برای تجهیز کتابخانه‌های تهران تاکنون تنها ۵ درصد از این بودجه محقق شده است.

آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به موافقت وزارت کشور برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، تصریح کرد: جا دارد از همه کسانی که در این مهم نقش داشتند، تشکر کنم و امیدوارم انتخاباتی خوب و درخور شهر تهران برگزار شود.

وی در بخش دیگری از تذکر خود به وضعیت کتابخانه‌های شهر تهران اشاره کرد و افزود: وضعیت کتابخانه‌های شهر تهران مناسب نیست و در بازدیدهایی که از فرهنگسراها به ویژه از فرهنگسرای بهمن داشتم، این موضوع مشهود بود. همان طور که می‌دانید این فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق ایجاد شد و تحت مدیریت یک نیروی خوش‌نام فرهنگی به کانونی تبدیل شد برای برنامه‌های متنوع و حوزه‌های مختلف فرهنگی. با این وجود سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران مجموعه‌های خود را گسترش داد و امروز این مجموعه‌ها به لحاظ بودجه نیازمند کمک شهرداری هستند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم مشخص شد از تابستان امسال پست برقی که مربوط به فرهنگسرا بوده، از کار افتاده و سیستم گرمایش و سرمایشی قرائت‌خانه از کار افتاده و رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان لازم دارد. این در حالی است که تأمین این رقم خارج از توان فرهنگسرا و شهرداری منطقه ۱۶ است.

میلانی با اشاره به اینکه در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها عقب‌افتادگی قابل توجهی در شهر تهران وجود دارد، افزود: این موضوع در کتابخانه‌های کوچکی که در سرای محلات داریم نیز مشهود است. به ویژه درباره تامین کتاب؛ البته جدا از تأمین کتاب باید کیفیت محتوایی کتاب را نیز مدنظر داشته باشیم و کتاب‌هایی با محتوایی مبتنی بر نیاز روز تأمین کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد رویکرد اصلاح‌طلبانه در کتابخانه‌ها نیز باید اجرا شود. از طرفی وضعیت ایمنی کتابخانه‌ها نیز باید به طور جد مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۳۹۷ برای تجهیز کتابخانه‌ها، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که تاکنون تنها ۵ درصد آن محقق شده است. لذا با توجه به گرانی‌های اخیر باید نسبت به تعهدات خود در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی گفت: طبق بند سه ماده ۷۱ قانون شوراها ضمن رسیدگی به مشکلات کتابخانه‌ها باید تجهیز این اماکن نیز مدنظر قرار گیرد و از شهرداری می‌خواهم در این زمینه گزارشی از برنامه کاری خود به تفکیک سراهای محلات و مجموعه‌های زیر نظر سازمان فرهنگی، هنری به شورای شهر تهران ارائه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید