شمارش معکوس تولید زودهنگام از میدان نفتی یاران جنوبی آغاز شد

    کد خبر :39445

از ۱۸ حلقه چاه حفاری شده در میدان نفتی یاران جنوبی ۶ حلقه چاه انتخابی از لایه‌ی سروک برای تولید زودهنگام این میدان به زودی آماده‌ی بهره برداری است.

به گزارش ایلنا، سید نورالدین شهنازی زاده مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت متن، در طی بازدیدی(در روز شنبه ۲۷ خرداد ماه) از تولید زودهنگام ۱۰ هزار بشکه‌ای نفت در روز از میدان مشترک نفتی یاران جنوبی خبر داد و گفت: شمارش معکوس برای تولید در این میدان آغاز شده است.

بنابر این گزارش؛ هم اکنون در میدان نفتی یاران جنوبی تأسیسات سرچاهی در حال نصب می‌باشد و بیش از ۷۰ درصد کالاها تأمین شده است؛ عملیات نصب و راه اندازی آنها در حال انجام می‌باشد و همچنین نصب خطوط لوله ۱۲ اینچی واحد جفیر به پیشرفت بالای ۶۰ درصد رسیده است، رادیوگرافی و تست های مرسوم جهت نهایی سازی در این پروژه نیز در حال انجام است.

لازم به ذکر است، از ۱۸ حلقه چاه حفاری شده در میدان نفتی یاران جنوبی ۶ حلقه چاه انتخابی از لایه‌ی سروک برای تولید زودهنگام این میدان به زودی آماده‌ی بهره برداری است و همچنین پتانسیل تولید نفت از این میدان مشترک ۲۵ هزار بشکه نفت در روز می‌باشد که بیشترین مقدار این پتانسیل تولید در لایه‌ی سروک و مقداری هم در لایه‌ی گدوان تشخیص داده شده است.

همچنین، رعایت نکات زیست محیطی تالاب هورالعظیم براساس استانداردهای محیط زیست از اهم فعالیت‌های این میدان است، به نحوی که کلیه فعالیتهای اجرایی با هماهنگی و اخذ تایید از منابع طبیعی محیط زیست خوزستان انجام گرفته است.

لازم به ذکر است، میدان مشترک نفتی یاران جنوبی در فاصله‌ی ۱۳۰ کیلومتری غرب اهواز و در نقطه‌ی صفر مرزی با کشور عراق قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید