کره جنوبی برنامه‌ ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را لغو کرد

    کد خبر :39393

رییس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد که همه برنامه‌ها برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید را لغو خواهد کرد.

به گزارش  بازتاب به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه لین،‌ رییس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد که همه برنامه‌های ساخت راکتورهای هسته‌ای جدید را لغو خواهد کرد و متعهد شد که دوره فعالیت هیچ راکتوری را بیش از عمر مجاز فعالیت آن تمدید نخواهد کرد.

او افزود: ما سیاست انرژی هسته‌ای خود را به سمت انرژی‌هایی دیگر به جز انرژی هسته‌ای تغییر خواهیم داد.

پیش‌تر فعالیت قدیمی‌ترین راکتور هسته‌ای کره جنوبی (کوری‌ 1) که در سال 1977 ساخته شده بود به طور دائمی متوقف شد.

مون با استقبال از تعطیلی راکتور هسته‌ای کوری 1 روز دوشنبه اعلام کرد که این آغاز مسیر تبدیل کره جنوبی به یک کشور بدون انرژی هسته‌ای است.

رییس‌جمهور کره جنوبی گفت: دولت عمر فعالیت راکتورهای هسته‌ای را تهدید نخواهد کرد. ما راکتور ولسانگ 1 را که هم اکنون عمر فعالیتش تمدید شده و فعال است را در سریع‌ترین زمان ممکن تعطیل خواهیم کرد.

مون هم‌چنین به این نکته اشاره کرد، زمانی که کشورش هنوز در حال توسعه بوده است، شاید انرژی هسته‌ای یک گزینه ناگزیر بوده است.

وی افزود: اما اکنون زمان آن فرا رسیده است تا این وضعیت را تغییر دهیم. هم اکنون وضعیت اقتصادی ما و نیز آگاهی ما نسبت به محیط زیست تغییر پیدا کرده است و این‌که جان مردم و ایمنی آنها از هر چیزی مهم‌تر است.

به گفته او به مدت طولانی راکتورهای هسته‌ای را یک گزینه تولید انرژی ایمن می‌دانستیم اما بروز یک سری حوادث از جمله حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما باید به ما بفهماند که چنین باوری غلط است.

مون به این نکته اشاره کرد که به دلیل حادثه فوکوشیما، 170 هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شدند و 1368 نفر کشته بر جای گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید