تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به راه‌اندازی جنگ جدید علیه غزه

    کد خبر :392110

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل آویو تمامی راه‌ها برای توقف راهپیمایی‌ بازگشت را امتحان کرده و دیگر زمان آن رسیده که ضربه‌ای سخت به حماس وارد کند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو به مرحله‌ای رسیده که باید ضربه‌ای سخت به حماس در نوار غزه وارد کند.

وی به روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفت: برای توقف تظاهرات در مرز غزه تمامی راه‌ها را امتحان کردیم، اوضاع به مرحله غیرقابل تحملی رسیده است، با ادامه ارسال بالن‌های آتش‌زا به مرحله‌ای رسیده‌ام که باید ضربه ای سخت به حماس وارد کنیم.

وی افزود: قبل از رفتن به سمت گزینه جنگ علیه غزه، باید تمامی گزینه‌ها را امتحان کنیم، ما تقریبا تمامی گزینه‌ها را امتحان کرده‌ایم زیرا هنگامی که نظامیان را برای جنگیدن به غزه می‌فرستیم، می دانیم که بخشی از آنها زنده بازنخواهند گشت؛ اما زمانی که در برابر ما گزینه دیگری به جز جنگ نباشد قادر به اداره آن (جنگ) خواهیم بود.

لیبرمن تأکید کرد: اخیرا تمامی راه‌ها را امتحان کردیم و دیگر گزینه‌ای (به جز جنگ) در برابر ما وجود ندارد.

وی ادامه داد حماس ، تظاهرات بازگشت را به گزینه‌ای راهبردی برای خود تبدیل کرده، در راستای نابودی قدرت بازدارندگی اسرائیل کار می‌کند و از این تظاهرات برای اعمال فشار بر دولت اسرائیل و نیز مردم استفاده می‌کند.

لیبرمن به دو کامیون حامل سوخت که هفته گذشته توسط قطر به نوار غزه فرستاده شد، نیز پرداخت و گفت این سوخت‌ها برای نیروگاه برق غزه، معادله را تغییر نداد و زیاد بر حماس تأثیر نگذاشت، حماس بدون موافقت با توافق آتش‌بس یا تبادل اسرا، بر ادامه تظاهرات اصرار دارد.

لیبرمن تأکید کرد: این وضع غیرقابل تحمل است و زمان وارد کردن ضربه‌ای سخت به حماس فرا رسیده اما تصمیم‌گیری به عهده کابینه است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جمعه هفته گذشته نیز اظهارات مشابهی علیه حماس و نوار غزه مطرح کرده بود.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس ،گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند و تا به امروز بیش از 200 فلسطینی در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان بالای 21 هزار نفر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید