مشاهده خفاش بال‌سفید برای نخستین بار در یزد

    کد خبر :392061

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست یزد گفت: برای نخستین بار در این استان، خفاش پی پسترول کول ( بال‌ سفید ) مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

نیره پورملایی با اشاره به مشاهده اولین خفاش بال سفید در استان، اظهار کرد: این‌گونه جانوری توسط یکی از فعالان محیط‌زیست شهرستان ابرکوه چندین بار مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

وی افزود: برای کسب اطلاعات از خفاش‌های استان یزد، کارشناسان این اداره کل با همکاری یکی از خفاش شناس‌های جهان اقدام به بررسی و شناسایی این نمونه از طریق عکس‌ها کردند که مشخص شد این تصاویر متعلق به گونه خفاش بال‌سفید است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست یزد گفت: خفاش بال‌سفید گونه‌ای جانوری است که در بخش‌های گسترده‌ای از اروپا، شمال آفریقا، منطقه بالکان، خاورمیانه و آسیای مرکزی زندگی می‌کند. در ایران، به ‌جز در بخش‌های مرکزی کویری و شمالی (خراسان)، در همه بخش‌های دیگر یافت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این خفاش گوشی هلالی‌ شکل دارد که از نصف طول گوش کوتاه‌تر است و دندان‌های فکی آن بسیار کوچک و از بیرون به‌ سختی دیده می‌شود.دم خفاش بال‌سفید به‌وسیله پرده دمی پوشیده شده ولی مهره آخر دم به‌طور مشخص بیرون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید