باقی ماندن مشکلات بانکی پس از برجام

وزیر نفت گفت: مشکلات بانکی پس از برجام همچنان باقی است که بخشی از آن روانی و بخشی دیگر مربوط به احتیاط بانک‌های خارجی است.

   «بیژن زنگنه» وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در نیمه هفته جاری افتتاح می شود و این در حالی است که اطمینان پیدا کرده ایم که تولید بنزین در فاز نخست این پالایشگاه به هدفگذاری مورد نظر رسیده است.

وی افزود: ما نیازی به افتتاح نمایشی نداریم و تا پروژه‌ای به تولید نرسد مراسمی اجرا نمی‌شود.

زنگنه با بیان اینکه توسعه و برداشت از میادین مشترک کماکان در اولیت وزارت نفت است، گفت: در خصوص مناقصات نیز ابتدا پیشنهادات فنی را بررسی کرده و سپس پیشنهادات مالی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به سوالی در خصوص رفع مشکلات بانکی پس از برجام گفت: مشکلات بانکی پس از برجام همچنان باقی است که بخشی از آن روانی و بخشی دیگر مربوط به احتیاط بانک‌های خارجی است.

وی ادامه داد: تمام سیگنال‌هایی که از اوپک و غیراوپک در بازار نفت دریافت می‌شود نشان می‌دهد که این کشورها تصمیم‌ دارند تا مدیریت بازار و عرضه را کنترل کنند و حمایت از بهبود وضعیت قیمت کماکان ادامه دارد البته در حال حاضر به قیمت‌هایی بیش از ۶۰ دلار برای هر بشکه نباید امیدوار بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید