۳۶ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

    کد خبر :389303

نگاهی به مجوزهای صادره نشان می دهد، ۳۲ درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها تامین شده است .

مدیریت نظارت بر بازار اولیه، مجوز انجام افزایش سرمایه 36 شرکت فعال در بازار سرمایه را صادر کرد که صدور این مجوزها در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه طی شش ماهه سال 97 نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است .

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی این مدت معادل 87 میلیارد و 476 میلیون و 44 هزار ریال است .

نگاهی به مجوزهای صادره نشان می دهد، 32 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها تامین شده است .

بر این اساس 15 مورد اوراق اجاره، اوراق مشارکت ، اوراق سلف موازی استاندارد و اوراق مرابحه نیز پذیره نویسی شده که مبلغ آن به 34 میلیارد و 870 میلیون ریال می رسد .

از این تعداد 7 مورد مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد ، 1 مورد اوراق مشارکت، 6 مورد اوراق اجاره و 1 مورد اوراق مرابحه بوده است .

به گزارش تسنیم ،همچنین استارت معاملات در بخش معاملات ثانویه انواع اوراق بدهی با تعداد 9 اسناد خزانه اسلامی به مبلغ 135 میلیارد و 301 میلیون و 466 ریال بوده است .

این اسناد خزانه اسلامی فاقد نرخ اسمی و ناشر و بانی این اوراق ، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید