رفتارهای خشونت‌بار پلیس لندن ۷۹ درصد افزایش یافته است

    کد خبر :388477

بررسی‌های روزنامه گاردین نشان می‌دهد تمسک پلیس لندن به خشونت طی یک سال گذشته افزایش 79 درصدی داشته و میزان خشونت علیه سیاه‌پوستان یک سوم این موارد را تشکیل داده است.

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای پلیس لندن طی یک سال گذشته افزایش بسیار زیادی داشته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، بررسی‌ها نشان می‌دهد رفتار خشونت‌آمیز در میان نیروهای بزرگترین نهاد پلیس انگلیس طی یک سال گذشته ۷۹ درصد افزایش یافته است.

در ۳۹ درصد از این موارد، سیاه‌پوستان هدف رفتار خشونت‌آمیز متروپلیتن بوده‌اند در حالی که این قشر ۱۳ درصد از جمعیت پایتخت انگلیس را تشکیل می‌دهند.

گاردین افزود، از جمله رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس انگلیس می‌توان به دستبند زدن، استفاده از تفنگ بی‌حس‌کننده، باتون، گاز سی.اِی، و اسلحه اشاره کرد.

خیریه‌ها و نمایندگان پارلمان انگلستان درباره استفاده روز‌افزون تاکتیک‌های خشونت‌آمیز در میان نیروهای پلیس لندن بویژه علیه سیاه‌پوستان هشدار داده‌اند. اتحادیه افسران انگلیس گفته است افزایش جرایم خشونت‌آمیز و سامانه جدید گزارش‌ها دلیل این آمار ناخوشایند است.

«دبورا کولز» مدیر اجرایی خیریه «اینکوئست» در انگلیس گفت افزایش استفاده از زور در میان نیروهای پلیس می‌تواند به خطر جراحات جدی یا مرگ منجر شود. وی افزود، استفاده از زور میان نیروهای پلیس باید آخرین اقدام باشد در حالی که افزایش استفاده از خشونت نشان می‌دهد نیروهای پلیس انگلیس از آن به عنوان اولین ابزار برای برخورد استفاده می‌کنند و همین مسئله سوالی را درباره فرهنگ پلیس انگلیس در ذهن ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، مدیر اجرایی خیریه اینکوئست افزود این شرایط در واقع نشانه دیگری از پدیده مجرم‌انگاری سیاه پوستان و اقلیت‌ها در لندن است.

دستیار رئیس متروپلیتن پلیس در توییتی مقابله با تهدید علیه عموم را به عنوان بهانه‌ای برای توجیه این رفتارهای پلیس لندن عنوان کرده است.

طی سال‌های اخیر رسانه‌ها و موسساتی در این کشور گاهی درباره خشونت پلیس مطالبی را منتشر می‌کنند. سال ۲۰۱۵ روزنامه «ایندیپندنت» با ارائه گزارشی درباره رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس انگلیس نوشت این معضل به فرهنگ پلیس انگلیس بدل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید