«آرا» را به زبان ترکی ساختم

    کد خبر :38726

یوسف کارگر یک فیلم کوتاه ۲۴ دقیقه ای با عنوان «آرا» به زبان ترکی ساخته و همچنین چهار فیلمنامه در دست نگارش دارد.
یوسف کارگر کارگردان عرصه فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری فیلم کوتاه «آرا» را آغاز کردیم و این روزها مراحل پایانی تدوین این اثر سپری می شود و در نظر داریم آن را برای نمایش در جشن خانه سینما آماده کنیم. این را هم باید بگویم که ما بعد از اتمام فیلمبرداری، انجام کارهای فنی آن را برای فصل بهار گذاشتیم و از همین رو این روزها آرش قاسمی مشغول انجام کارهای صداگذاری و اوژن سیداشرفی مشغول کارهای اصلاح رنگ این اثر است.

وی افزود: این فیلم ۲۴ دقیقه ای که در آن هادی حجازی فر، محمود نظرعلیان و ماهرخ رفیع زاده به ایفای نقش پرداخته اند، در راستای تم فیلم های قبلی من با موضوع انتظار و امید است اما قصه پررنگ تری دارد. در واقع «آرا» روایتگر قصه زندگی جوانی با نام یاشار است که به همراه دوستش در خارج از کشور زندگی می کردند اما او حامل خبری برای خانواده دوستش است و در مقابل خانواده دوست او نیز برای یاشار یک غافلگیری بزرگ دارند.

کارگر عنوان کرد: بخش اعظم «آرا» توسط پیمان عباس زاده در اسالم- خلخال و بخش دیگری در رشت فیلمبرداری شد و به زبان ترکی روایت می شود زیرا به نظرم علاوه بر جغرافیای فیزیکی باید جغرافیای حسی هم در یک فیلم رعایت شود، اصلا من فکر می کنم اگر «آغی» به زبان ترکی نبود نمی توانست حس را به خوبی منتقل کند و مطرح شود. البته ما دینی هم به زبان خودمان داریم و دوست داریم سینمای آذربایجان تکانی بخورد.

این کارگردان در پایان درباره دیگر کارهایش اظهار کرد: در حال حاضر چهار فیلمنامه در دست دارم که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ام که کدام یک از آنها را بسازم، اما احتمالا فیلم بعدی من یک اثر شهری به زبان فارسی باشد و در یک ماشین روایت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید