خجالت نماينده خوزستان از شرايط مردم این استان

    کد خبر :38665

قطعي برق و آب در خوزستان آن هم در اين فصل سال که دمايي بالاي 50 درجه داريم در شهرهاي خرمشهر، آبادان، اهواز، اميديه و ماهشهر بسيار غيرقابل تحمل است.

نماينده آبادان در مجلس گفت: در اين فصل با توجه به اينکه دماي بسيار بالايي درحد 54 الي 55 درجه و بيشتر هم داريم، گذران عمر در اين شرايط براي مردم بسيار جانکاه است؛ مردمي که بايد 17 ساعت در اين گرما و بدون آب و برق روزه بگيرند چه حالي خواهند داشت؟

غلامرضا شرفي، درباره قطعي برق در خوزستان بيان کرد: قطعي برق و آب در خوزستان آن هم در اين فصل سال که دمايي بالاي 50 درجه داريم در شهرهاي خرمشهر، آبادان، اهواز، اميديه و ماهشهر بسيار غيرقابل تحمل است.

وي ادامه داد: در اين فصل با توجه به اينکه دماي بسيار بالايي درحد 54 الي 55 درجه و بيشتر هم داريم، گذران عمر در اين شرايط براي مردمبسيار جانکاه است؛ مردمي که بايد 17 ساعت در اين گرما و بدون آب و برق روزه بگيرندچه حالي خواهند داشت؟

اين عضو کميسيون انرژي مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات آب در شهرهاي حاشيه‌اي آبادان هم در اين گرما بسيار طاقت‌فرسا شده‌اند و مردم آب لجن براي استفاده دارند کيفيت اين آب طوري است که مردم اصلاً دلشان حتي نمي‌خواهد اين آب را روي دست و صورتشان بريزند.

نماينده مردم آبادان در مجلس تأکيد کرد: من براي سرکشي به روستاهاي حوزه انتخابيه‌ام رفته بودم مردم براي اولين امکانات ابتدايي‌شان مثل آب و برق حرف‌هايي مي‌زدند که من واقعاً خجالت مي‌کشيدم. دهکده برنج- ذوالفقار از منطقه‌هاي حاشيه‌اي شهر آبادان هستند که از بابت تأمين برق و آب در مضيقه هستند.

شرفي در ادامه يادآور شد: در شهر اروند در برخي مناطق 6 روز-6 روز قطعي آب دارند.
وي به دلايل قطعي آب و برق اشاره کرد و گفت: منابعتأمين‌کننده، مقدار آب مورد نياز آبادان که بالاي 150 هزار مترمکعباست را تأمين نمي‌کنند و سهم آب اين شهر را به شهرهاي ديگر مي دهند و مسئولان امر اسماً يک چيزي مي‌گويند و عملاً آبي خيلي کمتر از اين را تأمين مي‌کنند.

اين عضو کميسيون انرژي مجلس بيان کرد: بارها به مسئولان آبفاي استان و مسئولان متعدد و وزير نيرو اين موضوع را متذکر شده‌ايم.

به گفته وي، يک اراده صادقانه براي براي رفع مشکل آب و برق در اين استان وجود ندارد. مسئولان امر مرتب حرفي مي‌زنند که خلاف آن را عمل مي‌کنند و مردم هم خلاف وعده‌ها را مي‌بينند.

شرفي تأکيد کرد: هنوز در منطقه دهکده برنج و حواشي آبادان از کابل‌هاي بدون روکش استفاده مي‌کنند که وصله پينه‌ شده‌اند اين امر باعث افت فشار برق مي‌شود.

نماينده مردم آّبادان در مجلس خاطرنشان کرد: در آبادان وشهرهاي اطرافش هر روز تقريباً 8-9 ساعت قطعي برق داريم، خب کدام انسان و مسئولباوجداني اين را مي‌پذيرد. از فرماندار تا متوليان امور برق استان تا وزارتخانه هرکسي مي‌گويد من به فکر مردم هستم، دروغ مي‌گويد.
اين عضو کميسيون انرژي عنوان کرد: من به‌عنوان نماينده مردم وعده‌ها را دروغ مي‌دانم و باور نمي‌کنم. استان خوزستان مشکلات ريشه‌اي و زيرساختي دارد. الان زيرساخت‌هاي امکانات آب و برق در خوزستان کهنه شده‌اند و بروز نيستند و بايد عاجلاً براي رفع اين مشکلات فکري بکنند.

شرفي تأکيد کرد: احيا و عدم بروز رساني امکانات و تأسيسات آب و برق يکي از دلايل قطعي طولاني‌مدت آب و برق در اين مناطق است. اما متأسفانه همان ميزان برق زمان‌هاي قديم و حتي کمتر را در خط سرويس به مردم قرار مي‌دهند.

وي در پاسخ به اين سؤال که از مسئولان ذيربط براي بازديد از شرايط مردم دعوت نکرده‌ايد، گفت: بارها از مسئولان امر خواسته‌ايم براي بازديد وضعيت زندگي مردم تشريف بياورند.
وي ادامه داد: شهرهاي شمال شرقي استان به دليل اينکهکوهستاني هستند کمي خنک‌ترند و تغيير دما در آنجا تا 7-8 درجه هم مي‌رسد و اگر آنجا قطعي آب و برق هم باشد سختي شان کمتر از شهرهايي مانند آبادان خواهد بود البته اين شهرها نيز کماکان مشکلات آب و برق دارند.

نماينده آبادان عنوان کرد: آبادان، خوزستان اروند جزو اين شهرهاي جنوب غربي خوزستان هستند که نيازمند رسيدگي سريع مسئولان به وضعيت آب و برق شان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید