رقابت آثار دانش‌آموزان در راستای حمایت از کالای ایران‌ساخت داخل

    کد خبر :386574

دبیر بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت با اشاره به مشارکت وزارت آموزش و پرورش در این جشنواره گفت: با توجه به وسعت مخاطبان این وزارتخانه،‌جامعه دانش‌آموزی بهترین ظرفیت برای فرهنگ‌سازی در راستای خرید کالای ایرانی خواهد بود.

منصور مجاوری با تاکید بر ضرورت حضور همه دست‌اندرکاران حوزه علم و فناوری برای تحقق شعار حمایت از کالای ایران‌ساخت، اظهار کرد: حوزه آموزش و پرورش به عنوان یکی از زیرساخت‌های تحقق و ترویج این فرهنگ در جامعه به شمار می‌رود و در این راستا، تمامی بخش‌ها باید راه را برای آشنایی جامعه دانش‌آموزی هموار کنند.

وی با تأکید بر اینکه از طریق خرید کالای ایرانی، دانش‌آموزان، مدارس و دیگر بخش‌های عرصه آموزش و پرورش را وارد جریان حمایت از ایران ساخت کنیم، افزود: با توجه به وسعت جامعه آموزش و پرورش این حوزه می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از کالای ایرانی باشد؛ چراکه در سال جاری 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز و حدود یک میلیون نفر نیروی شاغل و 800 هزار بازنشسته به صورت مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند از این رو انجام فعالیت‌های فرهنگی تاثیر زیادی خواهد داشت.

دبیر بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت اضافه کرد: در این راستا به واسطه حضور وزارت آموزش و پرورش از سال 93 با بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی حوزه آموزش و پرورش تعاملاتی برقرار کردیم، به گونه‌ای که بیش از 100 تولیدکننده در بخش نوشت افزار و لوازم التحریر از مداد، خودکار، خط‌کش ماژیک و انواع وسایل نوشت افزار آمادگی خود را برای حضور پررنگ و تأمین نیازها با برند ایرانی اعلام کردند.

مجاوری یادآور شد: این وزارتخانه در راستای حمایت از کالای ایرانی از ابتدای سال جاری دو برنامه “فرهنگ سازی و گفتمان حمایت از کالای ایرانی” و “اجرا و توسعه خرید این کالاها” را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین اضافه کرد: بر اساس تصمیم شورای حمایت از کالای ایرانی در وزارت آموزش و پرورش به تدوین و ابلاغ منشور حمایت از کالای ایرانی به تمام ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها اقدام شد و استان‌ها موظف هستند اقدامات و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

مجاوری با اشاره به حضور وزارت آموزش و پرورش در جشنواره ایران‌ساخت، گفت: دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» برگزار می‌شود.

به گفته وی بخش دانش‌آموزی این جشنواره در بخش‌های نقاشی و کاریکاتور، عکس و فیلم‌های موبایلی، موضوع انشا و مقاله برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام از طریق وب‌سایت جشنواره می‌توانند در بخش‌های فوق فایل تولیدی خود را در وب سایت جشنواره بارگذاری کنند و هر شرکت کننده می‌تواند 3 اثر را در هر بخش ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، این جشنواره با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه امسال برپا می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه تعیین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید