تصویری از سردار سلیمانی که صهیونیست‌ها را ترساند

    کد خبر :38594

تحلیلگر مهم امور امنیتی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از عکس سردار قاسم سلیمانی در مرز عراق، اردن و سوریه، ادعای تلاش ایران برای ایجاد “هلال شیعی” را بار دیگر مطرح کرد.

“یوسی میلمان” روزنامه نگار و تحللگر امور امنیتی اسرائیل، از عکس منتشر شده سردار قاسم سلیمانی در مرز اردن، سوریه و عراق در کنار رزمندگان افغان مدافع حرم موسوم به لشکر “فاطمیون”، ابراز نگرانی کرد.

پایگاه اینترنتی “عربی 21” با انتشار این مطلب نوشت: میلمان در مقاله ای که روزنامه صهیونیستی “معاریو”آن را منتشر کرد، ادعا می کند: “این عکس می تواند نشان پیروزی ایران در صورت موفقیت در تحکیم سلطه بر گذرگاه های مرزی بین عراق و سوریه باشد زیرا ایران به این طریق سلطه خود را بر این بخش از خاورمیانه مستحکم خواهد کرد؛ سناریویی که خاطر اسرائیلی ها را آزرده می کند”.

وی مدعی شد: “ایران سال هاست که برای ایجاد پیوند زمینی میان ایران، عراق و سوریه و از آنجا ارتباط با لبنان و دریای میدترانه تلاش می کند و در صورت تحقق این امر می توان گفت که “هلال شیعی” زمینی تشکیل شده است.”

این تحلیلگر صهیونیست ادعا کرد: درست است که ایران به رابطه هوایی خود با اسد و حزب الله ادامه می دهد اما واقعیت این است که این ارتباط و پیوند زمینی، موانع پیش روی ایران برای ارسال سلاح و نیرو را کاهش خواهد داد و به این ترتیب اسرائیل به سختی خواهد توانست در این مسیر مانع ایجاد کند.”

وی با تاکید بر این که حضور پر رنگ ایران در سوریه، هزینه سنگینی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت، گفت: این حضور به معنی احیاء جبهه شمال شرقی اسرائیل خواهد بود؛ جبهه ای که با سرنگونی رژیم صدام و جنگ داخلی در سوریه، تهدید آن برای اسرائیل از بین رفت، اما در این صورت نیروهای اسرائیل مجبور می شوند همواره در حال آماده‌باش در این منطقه باشند و این امر هزنیه سنگینی برای اسرائیل به دنبال دارد.

این نویسنده صهیونیست با اشاره به این که اردن و آمریکا نیز از این امر نگرانند، گفت: بر همین اساس حمله ماه گذشته نیروهای آمریکایی به نیروهای سوریه در جنوب این کشور و حملات هوایی آمریکایی ها به اهدافی در منطقه تنف(منطقه ای که سردار سلیمانی در آن عکس گرفته است)، غیر منتظره نبود.

وی تاکید کرد که به همین علت بنا به اذعان دستگاه های اطلاعاتی غربی، اردن در حال بررسی امکان مداخله نظامی در سوریه با هدف ایجاد مناطق حائل مرزی در داخل سوریه، است و شاه اردن حمایت سعودی و آمریکا را نیز در این زمینه ، جلب کرده است.

این روزنامه نگار صهیونیست در ادامه خاطرنشان کرد که نیروهای ویژه برخی کشورها نطیر آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان و..به صورت محرمانه ماموریت هایی برای جمع آوری اطلاعات و انجام عملیات در داخل این کشور انجام می دهند و همزمان برخی گروه های تندرو میانه رو سوریه را نیز آموزش می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید