سرایت آتش به بخش ایرانی تالاب”هورالعظیم”

    کد خبر :385875

فرماندار هویزه از ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم و سرایت آتش به بخش ایرانی تالاب در روزهای گذشته خبر داد.

ناظم ثبوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، اظهار کرد: عملیات اطفای حریق در ششمین مرحله توسط بالگرد آب‌پاش در بخش عراقی تالاب در حال انجام است و تاکنون حدود سه کانون از پنچ تا شش کانون حریق خاموش شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت هواپیمای آتش‌نشان در این مرحله عملیات گفت: از دو سه روز گذشته به دلیل نقص فنی هواپیما عملیات اطفای حریق با هواپیمای آتش‌نشان متوقف شده است اما عملیات اطفای حریق توسط بالگرد آب‌پاش هم‌چنان ادامه دارد.

فرماندار هویزه با بیان این‌که حتی اگر همه کانون‌های آتش خاموش شوند باز هم کانون دیگری مشتعل می‌شود، گفت: برای مهار آتش در تالاب هورالعظیم باید منتظر نزولات آسمانی باشیم.

ثبوتی تصریح کرد: طی دو سه روز گذشته آتش به بخش ایرانی تالاب هورالعظیم نیز سرایت کرد اما به سرعت مهار شد.‌

وی گفت: وسعت آتش‌سوزی از طریق تصاویر ماهواره‌ای که هر 15 روز یکبار دریافت می‌شوند قابل اندازه‌گیری است و اکنون نمی‌توانیم مساحت آتش‌سوزی در بخش ایرانی را اعلام کنیم اما بر اساس برآورد اولیه بیش از 100 هکتار از بخش ایرانی تالاب هورالعظیم طعمه حریق شده است.

فرماندار هویزه درخصوص دود ناشی از آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، عنوان کرد: همچنان دود این آتش‌سوزی در هویزه منتشر می‌شود اما غلظت دود کمتر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید