توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به دست اندرکاران دیجی کالا

    کد خبر :38537

وزیر صنعت، معدن و تجارت به دست اندرکاران شرکت دیجی کالا توصیه کرد تا علاوه بر ایجاد مراکز لجستیکی برای صادرات کالاهای خود در خارج از کشور، از ظرفیت شبکه ای شرکت های پخش عمده داخل کشور نیز استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از شرکت دیجی کالا، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای کسب و کارهای نو، اظهار کرد: ترویج دانش و فناوری، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک و شفاف سازی مالی از مهمترین مزیت های کسب و کارهای فناورانه و نوین است.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت های داخلی جهت همکاری با کسب و کارهای نوین، گفت: شرکت دیجی کالا باید از ظرفیت شبکه ای شرکت های عمده پخش کالا در داخل کشور استفاده کند و این شرکت ها در این زمینه می توانند بخشی از انبارهای خود را در اختیار دیجی کالا قرار دهند.
مهندس نعمت زاده بر لزوم ایجاد مراکز لجستیکی توسط دیجی کالا برای صادرات کالاها در خارج از کشور تاکید کرد و افزود: به عنوان نمونه برای صادرات کالا به کشور عمان، مطالعات کارشناسی لازم را انجام دهید چراکه عمان بازاری برای ورود به بازار کشورهای عربی و آفریقایی خواهد بود. همچنین کشورهایی مانند یمن و پاکستان نیز به بازار های خوبی برای دیجی کالا می توانند تبدیل شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از سازمان ها و ارگان های ذیربط مانند شهرداری خواست تا در جهت حمایت همه جانبه از کسب و کارهای نوین و فناورانه گام بردارند.
گفتنی است شرکت دیجی کالا در زمینه فروش اینترنتی کالاهای الکترونیکی و دیجیتال در حال فعالیت است. این شرکت به تازگی گروه صنایع دستی را نیز به سبد کالایی خود اضافه کرده است.
از لحاظ تعدادی ۵۰ درصد کالاهای فروخته شده توسط دیجی کالا در سال گذشته ایرانی بودند. همچنین از لحاظ ارزشی در سال گذشته ۳۵ درصد کالاهای این شرکت ساخت داخل بود.
دیجی کالا فضای مجازی خوبی برای تولید کنندگان قطعات الکترونیکی فراهم کرده است و ایجاد روش های مالی جهت حمایت از این تولیدکنندگان را در دستور کار خود دارد. همچنین ارایه روش های لازم جهت پرداخت سرمایه در گردش به شرکت ها جهت افزایش تولید نیز از برنامه های آینده این شرکت خواهد بود.
این شرکت اینترنتی سال گذشته با برگزاری جشنواره پهپاد ها ، در زمینه حمل و نقل کالا توسط انواع ریزپرنده ها گام های ابتدایی را برداشت. دیجی کالا هم اکنون در تمامی مراکز استان ها و پنج نقطه تهران مراکز پستی خود را برای حمل و نقل کالاهایش فعال کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید