بلومبرگ: قیمت نفت، ترامپ را وادار به نرمش در برابر ایران می کند

    کد خبر :385331

در حالی که دقیقا یک ماه تا تاریخ اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران باقی مانده است، رسانه آمریکایی بلومبرگ در گزارش هایی ضمن تاکید بر این که کشورهای زیادی توانایی پرکردن خلأ نفت سنگین ایران را با توجه به نوع و کیفیت آن ندارند، تصریح کرد که افزایش قیمت نفت می تواند ترامپ را مجبور به نرمش در برابر ایران کند.

به گزارش بازتاب، خراسان نوشت: رسانه های ژاپنی هم با اشاره به مطلوبیت های جدی نفت ایران برای پالایشگاه های ژاپنی از اصرار این کشور بر دریافت معافیت خبر دادند. از امارات هم خبر می رسد که این کشور با وجود ادعاهای تند، همچنان از ایران نفت می خرد! بلومبرگ در این گزارش ضمن اشاره به این موضوع که برایان هوک (رئیس گروه اقدام علیه ایران) وعده داده است خرید نفت از ایران را به صفر برساند نوشت که آن ها امیدوارند عربستان بتواند خلأ ایران را پر کند اما هم اکنون قیمت نفت به 85 دلار رسیده است. به گزارش فارس، بلومبرگ اضافه می کند: افزایش قیمت نفت می‌تواند ترامپ را نگران سرنوشت حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و او را به نرمش در برابر ایران وادار کند. به نوشته این رسانه، همانند آن چه درباره کره شمالی رخ داد، احتمال آن وجود دارد که ترامپ مواضعش را از مبارزه‌طلبی به تمایل به معامله چرخش دهد.

روایت بلومبرگ از سختی های جایگزینی نفت ایران

بلومبرگ در گزارش دیگری نیز ضمن بیان این موضوع که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به 1.7 میلیون بشکه در روز رسیده است، نوشت: نفت ایران سنگین است و هر نفتی در دنیا قابلیت جایگزینی آن را ندارد به جز نفت سه کشور روسیه، عربستان سعودی و عراق که کیفیتی مشابه نفت ایران دارد. به گزارش ایرنا از بلومبرگ، به گفته «رابین میلز» تحلیل گر مسائل نفتی، پالایشگاه ها تا حدی قادر به تغییر و تنظیم ترکیب ورودی نفت خام خود هستند و امکان استفاده یک باره از نفت سبک به جای سنگین وجود ندارد. در این گزارش تاکید شده است که مثل دوره قبلی تحریم ها، ایران همچنان قادر به صادرات دست کم یک میلیون بشکه در روز بوده اما در این صورت نیز بازار جهانی نفت با خلأ بزرگی روبه رو خواهد بود.بلومبرگ همچنین خبر داده است که اماراتی ها با وجود اعلام پایبندی به تحریم های آمریکا و اظهارات تند علیه ایران، همچنان نفت ایران را وارد می کنند!

ژاپن مصر به دریافت معافیت برای تداوم خرید نفت از ایران است

در همین زمینه مؤسسه S&P GLOBAL PLATTS طی گزارشی اعلام کرد که جایگزین کردن نفت ایران با نفت دیگر کشورهای خاورمیانه یا هر جای جهان می‌تواند ضرر بسیار بزرگی برای ژاپن باشد‌. به گزارش فارس و بر اساس این گزارش، ژاپنی ها به طور موقت دستور توقف واردات از ایران را صادر کرده اند و امیدوار به دریافت معافیت هستند. در این گزارش آمده است که منابع آگاه می‌گویند: درجه نفت ایران و قیمت این نفت همواره برای پالایشگاه‌های شمال‌شرق آسیا بسیار جذاب بوده است. این گزارش با اشاره به این موارد و با تشریح مزایای نفت ایران برای ژاپن می نویسد: همه این موارد ژاپن را بر آن داشته است تا همچنان مصر به دریافت مجوز مستثنا شدن از تحریم‌های آمریکا باشد. همزمان خبرگزاری «ژاپن‌تایمز»، هم نوشت که با وجود سهم کم نفت ایران از کل نفت وارداتی ژاپن، اعمال تحریم ها باعث افزایش قیمت بنزین و فشار بر مصرف کنندگان در این کشور خواهد شد. این رسانه تاکید کرده است که توکیو همچنان خواستار معافیت از تحریم‌های آمریکا برای واردات نفت ایران است.

رویترز: هند به خرید نفت ایران ادامه می دهد

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه از هند هم گزارش داد که این کشور به رغم اعمال تحریم های آمریکا در ماه آینده، به خرید نفت از ایران ادامه می دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد دو منبع آگاه گفتند که هند به رغم اجرایی شدن تحریم های آمریکا در 4 نوامبر (13 آبان) 9 میلیون بشکه نفت در این ماه از ایران خریداری می کند. یکی از این منابع گفت: پالایشگاه های هند سفارش 9 میلیون بشکه نفت از ایران را برای ماه نوامبر داده اند. یک منبع دیگر نیز گفت که هند به روابط خود با ایران و آمریکا که دو شریک مهم انرژی این کشور هستند، ادامه می دهد. وی همچنین تاکید کرد که با توجه به تلاش اروپا برای ایجاد نظام پرداخت مستقل از آمریکا، هند قصد دارد که از این امکان برای تبادلات مالی با ایران استفاده کند. امروز یک روزنامه هندی نیز خبر داد که دولت این کشور به واشنگتن اعلام کرده است که بر اساس مفاد قانون کاتسا می تواند از تحریم های آمریکا علیه روسیه و ایران معاف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید