دهلی نو- مسکو علاوه بر «اس ۴۰۰»، ۲۰ قرارداد همکاری امضا می کنند

    کد خبر :385077

رسانه های هند اعلام کردند که دهلی نو- مسکو، علاوه بر امضای قرارداد خرید سامانه دفاعی اس۴۰۰ هند از روسیه، ۲۰ قرارداد همکاری دیگر به ارزش ۵ میلیارد دلار به امضا می رسانند.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه پاکستان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز گذشته طی سفری ۲ روزه وارد هند شد.

وی به محض ورود مورد استقبال «سوشما سوراج» وزیر خارجه این کشور قرار گرفت و پس از آن با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار کرد.

به گفته رسانه های هند، انتظار می رود که دهلی نو و مسکو طی این سفر علاوه بر امضای قرارداد خرید سامانه دفاعی «اس ۴۰۰» هند از روسیه، ۲۰ قرارداد در زمینه های دفاعی، هسته ای، انرژی، هوافضا و اقتصادی به ارزش ۵ میلیارد دلار به امضا برسانند.

افزون بر این طرفین برای انجام مانور مشترک نظامی ۱۰ روزه در راستای مبارزه با تروریسم در تاریخ ۱۸ الی ۲۸ نوامبر (۲۷ آبان الی ۷ آذر) نیز به توافق رسیده اند.

لازم به ذکر است که تصمیم هند برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه در حالی اجرایی می شود که آمریکا، ماه گذشته چین را به دلیل خرید سامانه موشکی مشابه از مسکو تحریم کرده است.

سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام «مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم» یا «کاتسا» امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا کشورهای دوم که دارای قراردادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسیه دارند را واجد شرایط برای تحریم شدن از سوی آمریکا می کند.

همچنین دولت ترامپ، هند را تهدید کرد که اگر به برنامه خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه اصرار ورزد با تحریم های واشنگتن رو به رو خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید