العبادی :اگر فرمانروایی تمام دنیا را به ما بدهند یا اگر وعده بازسازی مجانی عراق را بدهند، حاضر نیستیم با ایران دشمنی کنیم

    کد خبر :38502

نخست‌وزير عراق با انتقاد از سخنان «اياد علاوي» تأکيد کرد که عراق تا منافعش اقتضا نکند وارد درگيري‌هاي منطقه نمي‌شود و اجازه نمي‌دهد عليه از طريق عراق با ايران دشمني شود.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، «حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق شب گذشته در سخناني با بيان اينکه عراق وارد سياست محورها در منطقه نخواهد شد، تأکيد کرد که بغداد رد سوريه فقط دولت اين کشور را به رسميت مي‌شناسد و با گروههاي ديگر همکاري ندارد.
به نوشته پايگاه خبري الفرات نيوز، العبادي ابتدا با انتقاد از سخنان «اياد علاوي» که عليه ايران و قطر ابراز شده بود، گفت: سخنان معاون رئيس‌جمهور قابل قبول نيست و جايز نيست که به نام عراق عليه کشورهاي منطقه موضع‌گيري منفي شود.

او افزود: معتقدم که علاوي با انتقاد از قطر خواسته تا مصر را راضي کند؛ اما برخي طرف‌هاي عراقي مي‌خواهند ما از عربستان مقابل قطر حمايت کنيم يا بالعکس اما اين اشتباه است و عراق فايده‌اي در اين مسأله نمي‌برد.
نخست‌وزير عراق در ادامه تأکيد کرد: اجازه نمي‌دهيم که عراق ميدان درگيري ايران و آمريکا شود يا خاک عراق مکاني براي دشمني با ايران باشد و اگر فرمانروايي تمام دنيا را به ما بدهند يا اگر وعده بازسازي مجاني عراق را بدهند، حاضر نيستيم با ايران دشمني کنيم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید