عواقب ورود پول های کثیف به سینما از زبان یک تهیه کننده

    کد خبر :384925

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما درباره ورود پول های کثیف (پولشویی)به سینما و از آن مهمتر راهکاری برای جلوگیری از آن با توجه به اینکه می توان کاملا تشخیص داد از کجا و به چه نحو وارد می شوند،گفت : ورود پول های کثیف به سینما باعث تولید فیلم های کثیف می شود البته منظورم این نیست که این فیلم ها به لحاظ سمعی و بصری و جذب مخاطب کثیف باشد بلکه مانند ماشین آخرین مدل است که ظاهری کثیف و چرک دارد و این مسئله روح آدم را آزار می دهد تا جایی که در آن مقطع زمانی ترجیح می دهید ماشین مدل پایین اما با ظاهری تمیز و شیک سوار شوید.

وی افزود : با پول های کثیف هم شاید بتوان کارهای بزرگ با جذب مخاطب بالا تولید کرد اما آثار نامطلوبش را نمی توان از فرهنگ و روح جامعه پاک کرد و قطعا تاثیرات منفی فراوانی دارد.

اصغری ادامه داد : اگر این پول های کثیف وارد حوزه های دیگر جامعه به غیر از سینما شود متولیان آن بخش ها ، رسیدگی و مراقبت بیشتری خواهند کرد.

این تهیه کننده اضافه کرد:متاسفانه عواقب منفی ورود پول های کثیف به سینما به عنوان تریبون و جایگاه مهم فرهنگی گریبانگیرهمه خواهد شد به خصوص آنهایی که در این میان مقصر نیستند اما متاسفانه متولیان سینما فقط به خروجی و درآمد نگاه می کنند و به دیگر مسائل کاری ندارند.

اصغری بیان کرد : متولیان سینما و فرهنگ ما باید در این موضوع توجه فراوان و ویژه ای داشته باشند اما انگار در خصوص ورود پول های کثیف همه چیز رها شده و بدتر از آن می بینیم افرادی که با این پول ها ورود پیدا کرده اند,الگو می شوند و چوب به ظاهر خوب کار کردنشان به سر دیگر سینماگران می خورد و هم اینکه راحت تر به فعالیت خود ادامه می دهند.

این تهیه کننده بیان کرد : متاسفانه رسالت فرهنگ و سینما این نبوده وقرار بود اگر پولی از حوزه های دولتی و خصوصی ورود پیدا کند سالم و تمیز باشد.

وی با اشاره به راهکار جلوگیری از ورود پول های کثیف عنوان کرد : راهکار این است که متولیان نظارت دقیقی داشته باشند و مانع حضور این نوع آدم ها شوند شاید این افراد در کوتاه مدت بتوانند موفق باشند اما قطعا در میان مدت و بلند مدت آسیب های فراوان و فراگیری را برای سینما به همراه دارند.

این تهیه کننده گفت : جلوگیری از ورود افرادی با پول های کثیف به سینما به مردم و حتی ما به عنوان همکار ربط پیدا نمی کند ما فقط می توانیم به تذکری که حضوری و یا گاهی در قالب مصاحبه است اکتفا کنیم اما ظاهرا گوش شنوا نیست و انگار قرار است به این سمت برویم.

اصغری بیان کرد : به نظرم اگر متولیان سینما و کلان تر متولیان کشور به این موضوع نپردازند باید منتظر رفتن به سمت و سوی رویکردهای جوامع غربی کثیف باشیم و از همه مهمتر نسل نوجوان و جوان ما آسیب های جدی خواهند دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید