شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های مسکن مهر تشکیل نشد

در حالی که حدود یک سال از دستور تشکیل شعب قضایی ویژه رسیدگی به پرونده‌های مسکن مهر از سوی مقامات عالی قوه قضائیه می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی است این شعب تنها در یک یا ۲ استان تشکیل شده و حدود ۴۸ هزار واحد مسکن مهر دارای معارض بلاتکلیف مانده‌اند.

در فروردین ماه سال گذشته آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه ای به رئیس قوه قضائیه ارسال و از او درخواست کرد تا شعب ویژه در مراکز قضایی برای رسیدگی به طرح‌های مشکل‌دار پروژه مسکن مهر تشکیل شود تا هرچه زودتر فهرست پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر مشخص شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر و به گفته وزیر راه و شهرسازی 48 هزار مسکن مهر وجود دارد که به دلیل اختلاف میان تعاونی‌های سازنده و اعضای تعاونی مسکن مهر به مرحله شکایت رسیده و متوقف شده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه نیز در همان روزهای نخست سال گذشته در پاسخ به نامه ارسالی آخوندی وزیر راه و شهرسازی این موضوع را به محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ارجاع داده و از او خواست که برای رسیدگی خارج از نوبت به پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر شعب ویژه در مراکز قضایی تشکیل شود.

اما با گذشت چند ماه از این ابلاغیه از 27 استانی که درگیر این مساله هستند ظاهرا در یک یا دو استان این شعب ویژه تشکیل شده است.

با توجه به اینکه دولت اعلام کرده که سال 96 سال اتمام پروژه مسکن مهر است این عدم اهتمام به تشکیل این شعب و در نتیجه رسیدگی به این واحدهای مسکونی می توان گفت که پرونده مسکن سال 96 هم بسته نمی شود.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس بنیاد مسکن گفته بود که 48 هزار واحد مسکونی واحدهایی هستند که تملک زمین آن درست نبوده است و درگیر دادگاه هستند، واحدهایی که زمین آن دارای معارض است را باید دادگاه تعیین تکلیف کند و از دست ما خارج است.

به نظر می رسد که پرونده مسکن مهر سال 96 که هیچ سال 97 به بعد هم بسته نخواهد شد.

پیشتر مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در برخی پروژه‌ها مشکلاتی میان سازندگان و متقاضیان به وجود آمده است، افزود: نسبت به گزارشی که ما به قوه قضائیه دادیم الان تعداد پرونده‌ها افزایش پیدا کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید