مترو هشتگرد دهه فجر افتتاح می‌شود

    کد خبر :38399

عضو هیات مدیره شهرهای جدید با بیان این‌که تداخل اجرای مترو هشتگرد با پل حصارک باعث ایجاد وقفه‌ در کار شده است گفت: قطعا تا دهه فجر امسال مترو هشتگرد افتتاح می‌شود.
حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: شرایط پیشرفت اجرایی مترو هشتگرد بد نیست. ایستگاه هشتگرد تقریبا تمام شده و حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد که تجهیزاتش هم آماده است. فقط در دو نقطه در مسیر مشکل داریم. حدود ۷-۸ ماه است که در پل حصارک، شهرداری در حال ساخت پروژه عمرانی است که با مسیر مترو تداخل پیدا کرده است. با این حال قرار است همزمان کار کنیم.
به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: بر اساس آخرین توافقی که با پیمانکار مترو هشتگرد صورت دادیم از لحاظ نقدینگی با مشکلی مواجه نیستیم. هرچقدر پیمانکار کار کند امکان پرداخت داریم، فقط تنها مساله معارض است که در پلهای حصارک با شهرداری پیدا کرده ایم که آن هم برطرف شده است.
وی درباره زمان افتتاح مترو هشتگرد گفت: تا شهریورماه کارهای روسازی، تونل و غیره تمام می‌شود. مقداری تجهیزات و سیگنالینگ باقی می‌ماند که آن هم در آینده انجام خواهد شد. شاید نتوان زمان دقیقی را برای افتتاح نهایی در نظر گرفت اما قطعا تا دهه فجر امسال مترو هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد.
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید هم‌چنین درخصوص قطار حومه‌ای پرند اظهار کرد: مترو پرند تا فرودگاه امام (ره) کار شده و هنوز افتتاح نشده است. اما قطار حومه ای با ۱۱ نوبت رفت و ۱۱ نوبت برگشت اجرایی شده که مسافران به این شهر منتقل می شوند. هفته گذشته هم با مسوولان پرند جلسه ای داشتیم که عنوان شد ۳۰ درصد ظرفیت قطارها پر است که قطعا با سکونت متقاضیان در واحدهای مسکن مهر استقبال از قطار بیشتر می‌شود.
طاهرخانی گفت: از شرکت راه آهن برای ایجاد قطار حومه‌ای به پرند تشکر می‌کنیم. البته تصور نادرستی از قطارهای حومه وجود دارد که بعضی فکر می‌کنند سرعت قطارها پایین است و آسایش سفر شرایط خوبی ندارد اما این‌گونه نیست؛ چرا که این قطار سریع‌السیر از کیفیت بالایی برخوردار و از نوع ریل باس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید