آغاز نبرد تولیدکنندگان بزرگ گاز شیل

    کد خبر :38380

دو غول بزرگ گاز شیل ایالات متحده در تولید سوخت نیروگاه‌ها به رکوردی دست یافته‌اند که می‌تواند با پیش‌گرفتن عرضه از تقاضا، علامت آغاز یک نبرد در بازار داخلی آمریکا باشد.
بعد از این‌که قیمت گاز بعد از کاهش تاریخی خود در سال گذشته به جای اول خود بازگشت، تولید حوزه گازی شیل مارسلوس در غرب ایالات متحده و پرمیان در تگزاس، حالا تولید سوخت در آمریکا را افزایش داده است با ساخت خط لوله جدید انتقال گاز به تمامی بازارها در سراسر ایالات متحده و کانادا، عرضه کم هزینه گاز حوزه مراسلوس نیز بیشتر شده است.
به گزارش  بازتاب به نقل از خبرآنلاین، در این میان، تولید پرمیان نیز بالا رفته است چون بهبود قیمت نفت باعث بالا رفتن تولید گازی می‌شود که در کنار نفت خام استخراج می‌شود.
بر همین اساس بلومبرگ هشدار می‌دهد تولید سیلاب‌وار جدید گاز از حوزه‌های تگزاس و پنسیلوانیا، این تهدید را برای ایالات متحده به همراه دارد که در کل کشور عرضه گاز از تقاضا بسیار بالاتر رود و قیمت به شدت کاهش یابد به طوری که حتی صادرات هم نخواهد توانست در مقابل اشباع بازار بیایستد و مخازن ذخیره مملو از سوخت خواهند بود.
هر کس می‌تواند برنده یا بازنده باشد. این گفته جاستین کارسون،‌ مدیر اجرایی تحقیقات در موسسه مشاوره‌ای East Daley است که یک شرکت مشاوره انرژی است.
او می‌گوید: تولید گاز مارسلوس تا ۰.۵ درصد افزایش یافته به ۱۹.۴ میلیارد فوت مکعب در روز رسیده در حالی که تولید گاز پرمیان تا ۱.۹ درصد افزایش و به ۸.۵ میلیارد [فوت مکعب] می‌رسد. این اطلاعات را اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارش ماهانه بهره‌وری حفاری آورده است.
شاید مارسلوس بعضی از حوزه‌ها را به پرمیان واگذار کند. تا انتهای ۲۰۱۹، تولید مارسلوس احتمالا به ۱۱ میلیارد فوت مکعب برسد که کمتر از میزان ۱۴.۵ میلیارد فوت مکعبی است که تولید کنندگان وعده داده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید