فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد:

لوازم یدکی در صدر کالای قاچاق در سمنان

    کد خبر :383356

فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش 600 درصدی کشفیات کالای قاچاق در این استان خبر داد و گفت: در 6 ماهه اول امسال 591 میلیارد و 320 میلیون ریال کالای قاچاق در سطح استان کشف شده است.

سردار روح‌الامین قاسمی به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لوازم یدکی، احشام، سوخت و لوازم آرایشی- بهداشتی بیشترین فراوانی را در بین کالاهای کشف‌ شده قاچاق در این استان داشتند.

وی از رشد 32 درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه کالای قاچاق خبر داد و افزود: 392 پرونده کالای قاچاق طی 6 ماهه نخست سال در نیروی انتظامی استان، تشکیل و در اختیار دستگاه‌های مسوول قرار گرفته است.

فرماندهی انتظامی استان سمنان از کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در این استان خبر داد و گفت: در 6 ماهه اول سال سرقت خودرو با کاهش 32 درصدی، سرقت قطعات خودرو با کاهش 52 درصدی و سرقت به عنف با کاهش هشت درصدی روبرو بوده ضمن اینکه سرقت احشام در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 17درصدی روبرو بوده است.

وی از دستگیری 1088 سارق در 6 ماهه اول امسال خبر داد و تصریح کرد: پلیس در برخورد با سارقان جدی است و با شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

سردار قاسمی با بیان اینکه در نیمه اول سال در مجموع 13 هزار و 296 نفر در جرایم مختلف دستگیر شدند خاطرنشان کرد: 5787 نفر این دستگیرشدگان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به آمار تصادفات شش ماه گذشته از کاهش 11درصدی کشته‌شده‌ها خبر داد و گفت: فوتی‌های تصادفات درون‌شهری با کاهش 43درصدی و فوتی‌های تصادفات برون‌شهری استان با کاهش چهار درصدی روبرو بوده است.

قاسمی با تقدیر از پلیس مبارزه با موادمخدر این استان از افزایش 53 درصدی کشفیات موادمخدر در استان خبر داد و تصریح کرد: طی 6ماه اخیر در مجموع چهار تن و 300کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

به گزارش  ایسنا، وی از انهدام 34 باند تهیه، توزیع و فروش موادمخدر در این استان خبرداد و گفت: در مجموع 1523 نفر به جرم حمل، توزیع و فروش موادمخدر در استان، دستگیر و روانه زندان شدند که 51 نفر آنها زن بوده‌اند. ضمن اینکه در این مدت 960 نفر نیز به جرم مصرف موادمخدر دستگیر شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید