استدلال عجیب آقای مدیر درباره گرانی بلیت تئاتر

    کد خبر :382820

شهرام کرمی با اشاره به متعارف بودن گرانی بلیت دو نمایش آماده اجرا، گفت: برخی از مخاطبان با اینگونه قیمت بلیت نمایش‌ها مشکلی ندارند.

شهرام کرمی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی؛ در خصوص گرانی بلیت برخی نمایش‌ها اظهار کرد:شاهد افزایش بهای بسیاری از کالا‌ها به تناسب شرایط اقتصادی هستیم که به همین دلیل درصدی بلیت تئاتر‌ها افزایش پیدا کرد، اما اگر بخواهیم بهای نمایش تولید شده و ارزش اثر را محاسبه کنیم این افزایش قیمت رقم غیر متعارفی نیست، چون به نسبت هزینه‌های دکور، تبلیغات و دستمزد عوامل بازیگران منطقی است؛ به خصوص گروه‌های نمایشی که از هیچ ارگان دولتی حمایت مالی ندارند، اما در این میان بلیت دو نمایش به صورت غیر متعارف افزایش پیدا کرده که واکنش‌های هنرمندان را هم به این قضیه در پی داشت.

وی ادامه داد: گرانی دو نمایش غیر متعارف نیست زیرا می‌بینیم کنسرت‌های موسیقی نمایش هم با همین حدود قیمت اجرا داشتند و به شکل طبیعی مخاطبان هم می‌پذیرفتند، اما نکته‌ای که شاید جای بحث دارد این است که گروه زیادی از علاقه‌مندان به تئاتر از دیدن نمایش با این قیمت گزاف بلیت بی بهره می‌شوند و برایشان امکان دیدن اثر مهیا نیست.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی تصریح کرد: آن چیزی که من دیدم نشان می‌دهد برخی از مخاطبان با اینگونه قیمت بلیت نمایش‌ها مشکلی ندارند و بلیت را تهیه می‌کنند. در هر صورت ما فعلا برای تعیین نرخ نمی‌توانیم از لحاظ قانونی ورود پیدا کنیم فقط در مورد سالن‌های دولتی می‌توانیم تعیین نرخ کنیم و در مورد سالن‌های خصوصی این امکان را نداریم. با این حساب قانون در این خصوص می‌گوید اصناف می‌توانند ورود و در مورد بهای نمایش‌ها تصمیم گیری کنند.

وی بیان کرد: تا کنون شورای صنفی نداشتیم که در مورد نرخ بلیت تعیین تکلیف کند اما در حال حاضر این ضرورت احساس شده و در اولین اقدام شورای صنفی را تشکیل خواهیم داد که بعد از این نرخی مشخصی در تئاتر وجود داشته باشد.

کرمی با بیان اینکه ما به عنوان اداره کل هنر‌های نمایشی مجری این مصوبه خواهیم بود، گفت:تا حالا قانونی در این خصوص وجود نداشته اما از این به بعد باید قانونمند رفتار کنیم و آیین نامه و مصوبه هم داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید