برنامه احیای گورخر ایرانی در پارک ملی کویر وارد فاز عملیاتی شد

    کد خبر :382004

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با انتقال هفت گورخر ایرانی از ذخیره‌گاه زیستکره توران، احیای جمعیت گورخر در پارک ملی کویر وارد فاز عملیاتی شد.

حمید ظهرابی با اعلام این خبر گفت: گورخرهای منتقل‌ شده از سایت تکثیر و پرورش موجود در ذخیره‌گاه زیست‌کره توران به پارک ملی کویرمنتقل‌ شده‌اند.

وی اضافه کرد:۱۰ گورخر در این فرایند زنده گیری شده‌اند که متأسفانه حین انتقال سه گورخر تلف‌شده‌اند اما هفت گور به‌سلامت به مقصد رسیده‌اند. یکی از گورها به دلیل حساسیت به «آتروفین» (داروی بیهوشی مختص فرد سمان) پس از بیهوشی شرایط پایداری نداشت و تلف شد. دو گور دیگر نیز حین انتقال تلف‌ شدند.

وی تأکید کرد: اگرچه تلف شدن حیوانات در فرایند انتقال امری غیرطبیعی نیست اما تلف شدن گورخرها حین انتقال برای ما قابل‌قبول نیست و به همین خاطر امروز به‌اتفاق متخصصان و دامپزشکان عازم منطقه هستم تا موضوع را از نزدیک بررسی کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، پارک ملی کویر در غرب استان سمنان، یکی از زیستگاه‌های مهم گورخر ایرانی در کشور بوده است که آخرین گزارش‌ها از مشاهده این جانور در پارک ملی کویر مربوط به اوایل دهه ۱۳۶۰ بود.

به گزارش ایسنابرنامه احیای جمعیت گورخر ایرانی در پارک ملی کویر از سال گذشته با شروع فاز مطالعاتی آغاز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید