برگزاری رقابت کژوال کمپ با هدف ارتقای سطح بازی‌های موبایل ایرانی

    کد خبر :380972

به منظور پیشرفت صنعت بازی‌های موبایلی و حمایت از استعدادهای بازی‌سازی ایرانی در سال 97، رویداد رقابت کژوال کمپ را برگزار می شود. رویداد ۱۰ هفته‌ای کژوال کمپ که به همت مجموعه کافه بازار برگزار می شود، تیم‌ها با کمک مربیان منتخب از بین شاخص‌ترین بازی‌سازان داخلی محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید خواهند کرد که علاوه بر جوایز نقدی، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری از کافه‌بازار و آواگیمز برای تکمیل محصول خود را خواهند داشت.

به گزارش بازتاب ، امیرشریفی مدیرعامل کافه بازار، در نشست خبری که به همین منظور برگزار شد با اشاره به نقش کافه بازار در صنعت بازی‌سازی گفت: کافه بازار با راه‌اندازی بستر ارائه‌ی محتوا به بازی‌سازان، فضایی را ایجاد کرده که مردم در آن بتوانند بازی‌ها را ببینند، خریدکنند و در ادامه‌ به درآمدزایی بازی‌سازان منجر شود.

وی افزود: وجود بیش از ۳۰ هزار بازی ایرانی در کافه‌بازار و همچنین حضور ۳۸ میلیون کاربر فعال، فضای فعالیت و عرضه‌ی محصولات خوب ایرانی را فراهم می‌کند و تعداد کاربرانی که از بازی‌های ایرانی خرید می‌کنند بیش از 2میلیون نفر است. رشد بازی‌ها از دیگر اپلیکیشن‌های موجود درکافه بازار بیشتر بوده است. به همین خاطر موضوعات و پتانسیل این صنعت در سال 97 برنامه‌ای گذاشتیم که بتوانیم جدی‌تر در صنعت بازی‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. در ادامه بر روی حمایت از سازندگان بازی ها تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

برگزاری رویدادهای الکام‌گیمز در نمایشگاه الکامپ ۹۷، کافه‌گیمز و کمپین متولدایران در فضای مجازی از گام‌هایی بوده که کافه‌بازار در همین راستا برداشته است.

شروین راد مدیر تولید کافه بازار نیز در ادامه گفت: رویداد رقابتی «کژوال‌کمپ» قدم تازه‌ای  برای  بالابردن کیفیت و دانش نشر بازی‌های موبایلی و ‍پرکردن خلا سبک‌های پرطرفدار در دنیا در قالب رقابت بازی‌سازان توانمند است.

در طول این رویداد ۱۰ هفته‌ای تیم‌های شرکت‌کننده تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از مربیان منتخب از بین شاخص‌ترین بازی‌سازان داخلی محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید کنند. تیم‌های برگزیده در این رویداد علاوه بر جوایز نقدی ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومانی کافه‌بازار، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری ویژه از کافه‌بازار و آواگیمز برای تکمیل محصول خود را خواهند داشت.

در پایان این نشست طه رسولی مدیر توسعه و تولید بازی‌های کافه بازار گفت: این رویداد به تولید بازی خوب کمک می‌کند و هدف ما این است که  که دانش تولید را به تیم های بازی‌ساز منتقل و بازی‌سازان را برای چابک تر شدن راهنمایی کنیم.

روند شرکت در کژوال‌کمپ

تیم‌های بازی‌سازی علاقه‌مند به شرکت در رویداد، تا پایان ۱۵ مهر فرصت دارند از طریق وب‌سایت casualcamp.ir ثبت نام کنند.

تیم‌ها تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارند تا پروتوتایپ بازی یا نسخه‌ی «قابل بازی اولیه»‌ خود را ارایه دهند.تیم ها باید در تاریخ 30 آبان نسخه‌ی آلفای بازی، که تمام ویژگی‌های اصلی بازی را در خود دارد به تیم داوری ارايه کنند. این نسخه توسط داوران مسابقه تست شده و بازخورد اولیه‌ای به سرگروه تیم گزارش خواهد شد که البته این بازخورد تنها به منظور کمک به تیم ارایه می شود.

در نهایت تا ۳۰ آذرماه تیم‌ها نسخه‌ی سافت لانچ بازی در پنل توسعه‌دهندگان کافه بازار آپلود می شود.  نسخه‌ی سافت لانچ بازی باید آماده عرضه به مخاطب‌ها باشد تا بتوان دیتای رفتار مخاطب در آن را بررسی کرد. با ورود بازی‌ها به سافت‌لانچ همزمان با سنجش بازخورد مخاطب، تیم داوری بازی را از نظرکیفی بررسی و امتیازدهی می‌کند.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید