ولوو از V60 کراس‌کانتری رونمایی کرد

  • خودرو
  • یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲
    کد خبر :380865

مدت‌هاست که علاقه مندان به خودرو به دنبال یک گزینه فوق‌العاده برای رقابت با آئودی a4 آلرود در حوزه استیشین‌های سایز متوسط برجسته هستند و اینک کمپانی سوئدی الاصل ولوو از v6 های کراس‌کرانتری خود رونمایی کرده تا رقیب خوبی برای آئودی a4 آلرود باشد.

اینک ولوو به کراس‌کانتری‌های خود که آمیزه‌ای از زبان طراحی آینده و شکل و شمایل گذشته هستند می‌نازد و احتمالا می‌توان این خودرو را یکی از زیباترین خودروهای “کراس‌کانتری” جهان -تا کنون- نامید.

اما یک کراس‌کانتری جدید تا چه حد با یک V60 شهری متفاوت است. کراس‌کانتری‌ها خودرویی با قابلیت راندن و تحرک در فضای باز و سطوحی به غیر از جاده‌ها هستند و در حال حاضر نسخه کراس‌کانتری و شهری V60 ولوو شباهت زیادی با یکدیگر دارند. با این وجود نسخه جدید کراس‌کانتری مانند برادران بزرگترش V60 cc و V90 کراس‌کانتری ارتفاع بیشتری از کف زمین گرفته در بدنه آن می‌توان زه‌های جانبی پلاستیکی را مشاهده کرد. چنین طراحی‌ای می‌تواند خیال راننده را در حرکت‌های آفرودی و غیر جاده‌ای راحت کرده و قدرت مانورپذیری آن را افزایش دهد.

ارتفاع کف این خودرو تا سطح زمین نسبت به مدل استاندارد یا شهری به 7.5 سانتی‌متر توسعه یافته و همین موضوع باعث تغییر سیستم تعلیق و شاسی خودرو شده است. در عین حال این خودرو در حالت استاندارد با قابلیت محرک تمام چرخ ارائه می‌شود و به سیستم کنترل فراز و فرود، کنترل الکترونیکی پایداری، کنترل کشش زاویه‌ای و حالت حرکت آفرودی مجهز است.

از گزینه‌های کمک راننده این خودرو نیز می‌توان به ترمز هوشمند و سامانه کمکی پایلوت اشاره کرد. سامانه دوم به راننده کمک می‌کند که شتاب، ترمز و چرخش خودرو را با توجه به علائم جاده‌ای و تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت مدیریت کند.

سامانه اطلاعات و سرگرمی این خودرو نیز با کار پلی اپل و اتوی اندروید سازگار است.

در نگاه اول دو خودرو V60 در نسخه شهری و کراس‌کانتری تفاوت زیادی با هم ندارند چرا که هر دو از زبان طراحی آینده ولوو استفاده می‌کنند. بنابراین شباهت بیش از حد این خودرو جای تعجب و شگفتی نیست.

چراغ‌های جذاب، جلوپنجره بزرگ، دریچه‌های هوای بزرگ و کوتاه، عناصر پر قوس و لطیف روی درب موتور همگی روی هر دو V60 ولوو یافت می‌شوند.

در بخش انتهایی کراس‌کانتری V60 نیز تفاوت‌های زیادی را نمی‌بینیم. تنها تفاوت بزرگ در این بخش اگزوز 4 گانه کراس‌کانتری به جای مدل دوقلوی V60 شهری است.

از بخش جانبی، کراس‌کانتری V60 تفاوت‌های بیشتری را نشان می‌دهد. به غیر از ارتفاع بیشتر مدل کراس، چرخ‌های ویژه‌تری در این مدل به کار رفته است. لایه‌های پلاستیکی اطراف چرخ‌ها نیز برجسته و قطورتر از مدل شهری به نظر می‌رسند. نکته جالب در این خودرو اشتراکات زیاد آن با خودروی بیوک رگال توراکس Buick) Regal TourX) است که این شباهت در طراحی چرخ‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

فضای داخلی این خودرو نیز فضای چندانی با هم ندارد و طراحی یکسانی برای این خودرو مورد قبول ولوو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید