نماهای غیر یزدی خراب می‌شوند!

    کد خبر :380726

شهرداری یزد در چند روز اخیر با اطلاع‌رسانی گسترده، ضرورت استفاده نکردن از نماهای ممنوعه ساختمانی که منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده 100 می‌شوند را به شهروندان متذکر شده است.

مجتبی فرهمند در این خصوصی با اشاره به ضرورت آموزش ضوابط و مقررات شهرسازی به شهروندان،‌ اظهار کرد:‌ در این راستا بنرهای اطلاع رسانی به شهروندان درخصوص نماهای ممنوعه که منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده صد شهرداری می شود طراحی و در سطح شهر نصب شده است.

وی با بیان این‌که در بنرهای آموزشی نصب شده، 14 مورد از نماهای مجاز و غیرمجاز معرفی شدند، افزود: استفاده از نمای سرامیک،‌ کاشی، شیشه،‌ کامپوزیت و فلز در شهر یزد ممنوع بوده و استفاده از آنها منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده 100 می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: استفاده از سطوح براق و انعکاسی، استفاده از عناصرغیرمتعارف نظیر مجسمه و تزئینات غیرایرانی، چیدمان تصادفی مصالح و فرم‌ها در کنار هم، استفاده از ورق‌های ایرانیت، حلب و مصالح مشابه در پوشش هر نوع سقف ساختمانی و شیروانی در یزد ممنوع است.

فرهمند، استفاده از رنگ‌های تیره و سیاه با هر نوع مصالح که بیش از پنج درصد کل نمای ساختمان را اشغال کند غیرقانونی دانست و بیان کرد: آموزش ضوابط طرح تفصیلی شهر یزد برای شهروندان و مهندسین لازم است.

به گزارش ایسنا،‌ این مسئول با بیان این‌که استفاده از رنگ‌های روشن نظیر قهوه‌ای روشن، آبی فیروزه‌ای و لاجوردی برای نمای ساختمان‌های یزد مجاز است،‌ تصریح کرد: ‌در بافت تاریخی هم “تم” غالب آجر یا کاهگل تعیین شده است.

وی در پایان بیان کرد: استفاده از رنگ‌های نارنجی، ‌بنفش و دیگر رنگ‌های نامتعارف برای نمای ساختمان که هیچ گونه همخوانی با تم سازهای یزدی ندارد از دیگر موارد ممنوعه در نمای شهر یزد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید