جدیدترین اخبار
7 مهر 1397 ساعت 14:21 دانش و فناوری کد خبر :380240

تبلیغات به‌زودی به نسخه iOS واتساپ راه پیدا خواهند کرد

براساس اطلاعات جدیدی که منتشر شده، نسخه‌ی iOS پیام‌رسان واتساپ به‌زودی میزبان تبلیغات خواهد بود.

اوایلِ این هفته، برایان اکتون، یکی از بنیان‌گذاران پیام‌رسان واتساپ سخنانِ تندی را علیه فیسبوک و مدیریت این غول شبکه‌های اجتماعی بیان کرد. او در صحبت‌های خود، دلیلِ ترک فیسبوک را تنها دست‌درازی‌های این شرکت به اطلاعات خصوصی کاربران عنوان کرد. به‌گفته‌ی او، فیسبوک حتی پیش‌ از اینکه واتساپ را به‌صورت کامل به تصاحبِ خود دربیاورد، برای پیاده‌سازی تبلیغات در این پیام‌رسان، برنامه‌های خود را آماده کرده بود.

متأسفانه این قضیه برای اینستاگرام نیز پیش آمد و در هفته‌ی جاری، هم‌بنیان‌گذاران این شبکه‌ی اجتماعی عکس‌محور به‌دلیل جهت‌گیری‌های تبلیغاتی بیش‌از حد فیس‌بوک برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام، این شرکت را ترک کردند.

اکنون از تصاحب واتساپ توسط فیسبوک ۵ سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ و دوستانش استفاده‌ی تبلیغاتی Whatsapp را در آینده‌ی نزدیک آغاز خواهند کرد.

اکنون از تصاحب واتساپ توسط فیسبوک ۵ سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ و دوستانش استفاده‌ی تبلیغاتی Whatsapp را در آینده‌ی نزدیک آغاز خواهند کرد.
مقاله‌های مرتبط:

2.5 میلیارد نفر حداقل از یکی از سرویس‌های فیسبوک استفاده می‌کنند
رسوایی جدید فیسبوک: اطلاعات حساب 50 میلیون کاربر به دست هکرها افتاد

طبق گزارشی که توسط WABetaInfo منتشر شده، انتظار می‌رود که به‌زودی تبلیغات به نسخه‌ی iOS واتساپ راه پیدا کند؛ WABetaInfo به‌طور اختصاصی به واتساپ می‌پردازد و پیشتر نیز درباره‌ی ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان محبوب و تغییراتش اطلاعات دقیقی را ارائه کرده بود.

براساس ادعای این منبع، تبلیغاتِ جدید شیوه‌ی اینستاگرامی را در پیش خواهند گرفت و کاربران می‌توانند از طریق بخش Status آن‌ها را مشاهده کنند؛ با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا Facebook برای نمایش این تبلیغات از داده‌های ما استفاده‌ای خواهد کرد یا خیر.

همانطور که می‌دانید، پیام‌های ارسالی در واتساپ به‌صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شوند؛ به این مفهوم که فیسبوک در ظاهر نمی‌تواند داده‌های ما را از طریق پیام‌ها استخراج کند؛ اما اگر شماره‌ی استفاده‌شده در این پیام‌رسان با شماره‌ی ثبت‌شده در فیسبوک منطبق باشد، این غول شبکه‌های اجتماعی راهی آسان‌تر برای نمایش تبلیغات هدفمند در پیش خواهد داشت.

این ویژگی هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد؛ بنابراین پیاده‌سازی آن در نسخه‌ی عمومی اندکی زمان خواهد برد. انتظار می‌رود که پس از آماده‌سازی نسخه‌ی iOS، کاربران اندرویدی مقصد بعدی تبلیغات باشند.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • فیلم‌های تلویزیون در تعطیلات
  • پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد
  • نهادهای بین المللی حقوق بشر ابزار دست زورگویان شده اند
  • ایرادات طرح آلودگی کنترل هوا به روایت پلیس راهور پایتخت
  • «مهارت ساختن و نواختن دوتار ایرانی» جهانی شد
  • خواننده‌ای که بعد از مرگ زندگی‌اش را روایت کرد
  • وضعیت نامساعد ایمنی ساختمان‌ها در مدارس انگلیس
  • شورای نگهبان به شیوه سردار جعفری صلاحیت نمایندگان را تایید کند
  • مذاکره ایران و آمریکا با کلید و کیک و کلت
  • ضرغامی رابین هود شد، اما جلوی دوربین
  • کار قالیباف سخت شد ،جنگِ سرلیستی بین اصولگرایان
  • خضری: طرح دوفوریتی اصلاح قیمت بنزین در راه مجلس
  • چرا آمار رسمی کشته‌شدگان رخدادهای اخیر اعلام نمی‌شود؟
  • طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس برای شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات
  • هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف
  • وزیر مالی عربستان: پول ما تمام نشده است
  • هر چه سعودی‌ها و حامیانشان رشته بودند، پنبه شد
  • گزارش دقیقی درباره منابع آلاینده خیابان ولیعصر وجود ندارد
  • قیمت نفت به 63.85 دلار کاهش یافت
  • کانادا هم از فولکس‌واگن شاکی شد
  • افت شدید قیمت گندم و ذرت در بازارهای جهانی
  • قیمت جدید فلزات اساسی در بورس فلزات لندن منتشر شد
  • طرح NGL 3200 ماهانه ۲ درصد پیشرفت دارد
  • نامه مدیران صنعت بیمه به رئیس جمهور درباره معافیت از مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش اندک قیمت طلا در آستانه ضرب‌الاجل اعمال تعرفه‌ بر کالاهای چینی
  • تذکر آیت‌الله جنتی به هیات‌های اجرایی
  • شروع دوباره پروژه حفاظت از یوزپلنگ ایرانی
  • «نون.خ» سریال تراز تلویزیون است
  • پرونده همسر و خواهر متهم اصلی پرونده «سکه ثامن» بزودی به دادگاه می رود
  • دره فرحزاد «اکوپارک» می‌شود
  • Ad