کلینیک بازی‌درمانی راه اندازی می شود

    کد خبر :379833

به‌منظور ارائه راهکارهای علمی و تخصصی برای درمان اختلالات شناختی و جسمی کلینیک بازی‌درمانی در دانشگاه اصفهان ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

دکتر جواد راستی استادیار دانشکده مهندسی و مدیر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان گفت: هدف از اجرای این برنامه، تولید و ساخت بازی‌های هدفمند به‌منظور ارائه راهکارهای علمی و تخصصی برای درمان اختلالات شناختی و جسمی است.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای یک زمینه چند رشته‌ای است و تخصص‌های مختلف از جمله روانشناسی، جامعه‌شناسی، حقوق، مدیریت، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و هنر در آن ایفای نقش دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان بیان کرد: با هدف بررسی شناختی بازی‌های رایانه‌ای و تجزیه و تحلیل داده‌های علمی این بخش از فناوری‌های شناختی، رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد بازی‌سازی با همکاری مشترک دانشگاه «کیم یانگ» کره جنوبی، در دانشگاه اصفهان دایر و فعالیت آموزشی این رشته با پذیرش دانشجو از مهرماه امسال آغاز می‌شود.

وی گفت: دانشجویان این رشته، دوره تحصیلی خود را به مدت دو ترم در دانشگاه «کیم‌یانگ» و یک ترم آن را دانشگاه اصفهان طی می‌کنند و پایان‌نامه تحصیلی را در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای ارائه خواهند کرد.

راستی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان به‌عنوان یک دانشگاه جامع با ‌هدف ایفای رسالت دانشگاهی خود در توسعه زیرساخت‌ های آموزش و پژوهش در حوزه‌ ساخت و تحلیل بازی‌های رایانه‌ای، از مرداد سال ۹۲ با راه‌اندازی کارگروه بازی‌های رایانه‌ای متشکل از اعضای هیئت علمی علاقه‌مند از گروه‌های آموزشی مختلف به‌صورت جدی وارد این حوزه شد، تصریح کرد: با حمایت نهادهای مختلف از جمله ستاد توسعه علوم شناختی، مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دو سال پیش در این دانشگاه با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی، اشتغال‌زایی و نیز روزآمد کردن فرایندهای تولید و تحلیل محتوا در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: این مرکز می‌تواند کانونی برای تحلیل روانشناسی، جامعه‌شناسی و رسانه‌ای بازی‌های رایانه‌ای باشد و متخصصان علوم انسانی را به ورود فعال به این حوزه‌ راهبردی ترغیب کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان یادآور شد: جامعه کاربران بازی‌های رایانه‌ای در داخل کشور به لحاظ تعداد و سن در حال افزایش است و این موضوع نگرانی‌هایی در خصوص آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای و نیز اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای به وجود آورده است.

به گزارش مهر، وی گفت: بازی‌های جدی (Serious Games) ، شامل تولید و تحلیل بازی‌های درمانی در حوزه‌های روانشناسی، روان‌پزشکی، توان‌بخشی، مهندسی پزشکی،آموزشی، تبلیغی و بازی‌های ورزشی ، یکی از حوزه‌های پرطرفدار و مورد توجه در عرصه‌ بازی‌های رایانه‌ای است .

وی خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای ایران می‌تواند به‌عنوان نقطه‌ عطفی در حوزه‌ پژوهش‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای باشد و تحقق این امر نیازمند حمایت گسترده مراکز و نهادهای آموزشی و علمی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید