سلیمی‌نمین: عزم جدی در روحانی برای ترمیم کابینه نمی‌بینم

    کد خبر :379616

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: روحانی می‌خواهد وزرایی که ادامه کارشان دارای تبعات سوء برای دولت است، از طریق استیضاح کنار گذاشته شوند تا هزینه کنار رفتن آنها به پای او نوشته نشود.

به گزارش نامه نیوز، از ابتدای امسال در دو مقطع زمانی از درون دولت خبرهایی بیرون آمد که رئیس جمهور می خواهد کابینه خود را اصلاح کند اما هفته ها گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد. حالا رئیس جمهور در نیویورک است دوباره مطرح می شود که تغییراتی در هیأت وزیران در راه است. حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز این مسئله را تلویحا تأیید کرد و گفت«وزرا در ابتدای دولت به آقای رئیس جمهور اعلام کردند هر زمان صلاح دانست دستش برای تغییر باز باشد». اما برخی اتخاذ چنین عزم و تصمیمی را از ناحیه روحانی زیر سئوال می برند و معتقدند او حاضر نیست هزینه ترمیم کابینه را از جیب خود پردخت کند و منتظر است تا مجلس برای این کار اقدام کند.

عباس سلیمی نمین گفت: من عزم جدی در رئیس جمهور برای ترمیم کابینه نمی بینم. آقای روحانی با دو مسئله مواجه است. یکی بحث تغییر وزرا و یکی بحث تغییر رویکرد. آقایان نوبخت و نهاوندیان سیاست کنترل تورم را کنار گذاشتند و سیاست رکود به همراه تورم را دنبال کردند که بسیار بسیار رویکرد متفاوت با سیاست آقای طیب نیا بود. این سیاست جدید نتایجی را مقابل آقای روحانی قرار داده است و حالا او باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی افزود: برخی اقتصاددان ها معتقدند حزب اعتدال و توسعه یک رویکرد آگاهانه و انتخاب گرایانه دنبال می کند تا از این طریق هم کسری بودجه دولت برطرف و هم بسیاری از بدهی های دولت به سیستم بانکی و جاهای دیگر پرداخت شود. بی شک این قضایا تبعات و تأثیراتی به صورت درازمدت بر اقتصاد کشور دارد که البته آقایان حزب اعتدال و توسعه بنا ندارند خیلی به آن مسائل توجه کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: اگر قرار است این رویکرد تغییر پیدا کند، آقای نوبخت باید از ریاست سازمان برنامه و بودجه برود، آقای نهاوندیان باید معاونت اقتصادی رئیس جمهور را به کس دیگری واگذار کند. ضمن آنکه مشاور اقتصادی آقای روحانی نیز باید جای خود به فرد دیگری دهد. اما به نظر می رسد آقای رئیس جمهور دست خود را خیلی باز نمی بیند.

وی افزود: در موضوع تغییر وزرای ناکارآمد نیز وضع به گونه است که آقای روحانی می خواهد این کار از طریق مجلس انجام شود یعنی وزرایی که ادامه کارشان دارای تبعات سوء برای دولت هستند، از طریق استیضاح کنار گذاشته شوند تا هزینه کنار رفتن آنها به پای او نوشته نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید