ناسا 60 ساله شد / نقش پررنگ مشهورترین سازمان فضایی جهان در مسافرت های هوایی

    کد خبر :379520

ناساشصتمین سالگرد تولد خود را در شرایطی جشن می گیرد که اغلب ما این سازمان را به عنوان یک مجموعه فضایی می شناسیم. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید همین سازمان فضایی برای مدت زیادی در حوزه مسافرت های هوایی نقشی مهم ایفا می کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از سی نت، بسیاری از سیستم های کنترل پروازی و امنیت امروز را ناسا طراحی کرده است.

هدف ماموریت های اولیه ناسا ایجاد سفرهای هوایی ایمن و بی خطر بود، سفرهایی کهد صرفا به خلبانان جنگی و فضانوردان مرتبط نمی شد.

پیتر کوئن، مدیر پروژه های فناوری و تجاری ناسا در این خصوص می گوید: “هدف ما این است که به صنعت هوافضا در ایالات متحده کمک کنیم تا در بازار جهانی پیشتاز باشد. افزو بر این ما در صنعت هواپیمایی نیز ایده هایی منحصر به فرد داریم که می تواند برای کل جامعه جهانی موثر باشد. ”

برای رسیدن به این هدف، ناسا طیف گسترده ای از پروژه های تحقیقاتی برای نسل بعدی هواپیماها را انجام می دهد. برای مثال آزمایش هواپیماها در تونل باد، هواپیماهایی با بال های عجیب، هواپیماهای بدون بال و مواردی مشابه که مصداقی هستند از ایده های جسورانه.

یکی از پروژه های مهم و مشهور ناسا همکاری با بوئینگ محسوب می شود. تاریخ همکاری ناسا با پروژه های صنعت پرواز به بیش از یک قرن می رسدزمانی که ناسا در اکتبر 1، 1958 تاسیس شد،به سرعت بودجه تحقیقات هوایی NACA را جذب کرد و آزمایشاتی منظم در حوزه جت و هواپیماهای تندرو را آغاز کرد.

یکی از اولین پروژه های پروازی تحقیقاتی این موسسه، کار با موشک X-15 بود که بخشی از مجموعه ای طولانی از هواپیماهای X-Experimental بود که تا به امروز نیز ادامه دارد.

ناسا با هواپیمایی کنکورد نیز همکاری هایی برای کاهش فشار بر مسافران، کاهش سر و صدا، افزایش سرعت هواپیما و مواردی مشابه انجام داده است.

در ماه آوریل، ناسا با لاکهید مارتین نیز قراردادی را برای ساخت یک هواپیمای آزمایشی با تکنولوژی بالا امضا کرد که برای سال 2021 طراحی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید