6 ماه غیبت مداوم برای «جولیان آسانژ» گران تمام شد

    کد خبر :379517

وبسایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد؛ باتوجه به این که طی شش ماه گذشته قادر به برقراری ارتباط با بنیان گذار تبعیدی خود؛ جولیان آسانژ نبوده وی را از مدیریت این مجموعه برکنار خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از سی نت، جولیان آسانژ، که از زمان تاسیس ویکی لیکس در سال 2006 به عنوان سردبیر فعالیت کرده به زودی با یک سردبیر جدید جایگزین خواهد شد.

اکانت رسمی ویکی لیکس، در توییتر اعلام کرده که انتصاب یک سردبیر جدید هیچ دلیلی ندارد به جز عدم توانایی در برقراری ارتباط با آسانژ طی بازه زمانی 6 ماه اخیر. جایگزین آسانژ، کریستین هراسنسون، روزنامه نگاری ایسلندی است که به زودی عنوان سردبیری مجموعه را به خود اختصاص خواهد داد. گرچه ویکی لیکس تاکید کرده کلیه حقوق آسانژ به عنوان مدیر پیشین در جای خود محفوظ است.

جالب است بدانید ویکی لیکس طی سال های فعالیت خود رکوردهای عجیبی زده است. برای مثال وبسایت ویکی لیکس با دریافت 750 هزار سند محرمانه از جنایات ارتش آمریکا در عراق و افغانستان پرده برداشته بود.

افشاگری های اولیه آسانژ توجه رسانه ها را به خود جلب کرد اما ویکی لیکس زمانی به سرخط خبر رسانه های بین المللی تبدیل شد که توانست با دریافت 750 هزار سند محرمانه از یک سرباز آمریکایی به نام «چلسی منینگ» به افشاگری درباره جنایات ارتش آمریکا بپردازد. اسناد مذکور شامل کشتار غیرنظامیان، اطلاعات محرمانه جنگی افغانستان و عراق شامل رفتارهای غیر انسانی نظامیان آمریکایی با اسرا و در نهایت اطلاعات مربوط به زندان گوانتانامو بود.

در تابستان سال 2016 آسانژ بار دیگر تیتر اصلی نشریات را به خود اختصاص داد چرا که با انتشار 1200 ایمیل خصوصی هیلاری کلینتون و ایمیل هایی مبنی بر برنامه های تیم انتخاباتی او برای تخریب رقیب اصلی‌اش برنی سندرز، عملاً حیثیت سیاسی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را زیر سؤال برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید