فغانی: آبرویم را بیشتر از استقلال و پرسپولیس دوست دارم

  • ورزشی
  • جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۹
    کد خبر :379496

داور دربی هشتاد و هشتم از اتفاقاتی که برای او پیش و بعد از این بازی افتاده است، ابراز ناراحتی کرد و گفت: بهتر است از این به بعد یک داور خارجی دربی را قضاوت کند.

به گزارش مهر، علیرضا فغانی بعد از دربی هشتاد و هشتم درباره قضاوتش در این مسابقه گفت: مثل بقیه بازی ها سعی کردیم قضاوت کم اشتباهی باشد. دربی در داخل کشور شرایطی دارد. باتوجه به دشنام ها و توهین هایی که می شود اگر یک داور خارجی دربی را قضاوت کند بهتر است.

وی درباره اینکه گفته می شود در دربی خطای زیادی از بازیکنان دو تیم اعلام کرد، تصریح کرد: اینکه دست داور نیست. ما بازی تیم ها را قضاوت می کنیم. این بستگی به تاکتیک تیم ها دارد و چیزی که می بینیم قضاوت می کنیم که بدون اشتباه هم نیست.

داور دربی افزود: متاسفانه یک جوی درست شده است. یکسری مسائل را بازیکنان رعایت نمی کنند که دیروز هم رعایت نکردند. شاید لازم باشد ناظر انضباطی باشد که تذکر بدهند. مثلا در بازی دیروز دو بازیکن سر یک برخورد کوچک به هم پیچیدند و باعث سنگ پرانی و پرتاب بطری از سوی هواداران شد. باید جلوی این مسائل را بگیریم.

فغانی تاکید کرد: این توهین ها باعث می شود خودم دوست نداشته باشم دربی را قضاوت کنم. شاید طرفداران دو تیم هم دوست نداشته باشند ما را برای قضاوت تیمشان ببینند.

وی در خصوص اینکه گفته بود کاش زرگر و سیدعلی داور دربی می شدند، خاطرنشان کرد: از اول هفته که اعلام شد من داور دربی هستم، طرفداران استقلال و پرسپولیس فحاشی را شروع کردند. یکی می گوید من پرسپولیسی ام و یکی می گوید استقلالی. بنده آبرویم را بیشتر از استقلال و پرسپولیس دوست دارم. رنگ آبی و قرمز برای ما فرقی ندارد.

داور دربی ادامه داد: این رنگها برای مردم سرگرمی است جای خود ولی یکسری مسائل از بین رفته است و راحت به هم توهین می کنیم. وقتی به عنوان داور انتخاب شدم یکسری خانم ها پیام هایی می دادند با الفاظ رکیک. من خودم شور و شوقی برای قضاوت بازی دو تیم ندارم چون حواشی آن زیاد است. شاید بهتر است برای دربی داور خارجی بیاورند و کسی هم با او کاری ندارد.

فغانی گفت: امثال من در داوری زیاد آمده اند و رفته اند. جام جهانی بعدی هم شانس برای قضاوت دارم ولی متاسفانه خیلی مسائل در فوتبال از بین رفته است و نتیجه گرایی به هر قیمتی جایگزین شده است. لذتی که همه جای دنیا از فوتبال می برند را ما نمی بریم. برای من یکسری فحاشی ها عادی است ولی نباید اتفاقی رخ بدهد که تاسف خوردن برایش درست باشد.

وی در پایان تاکید کرد: ارزش ها از بین رفته است و راحت به هم توهین می کنیم. بعضی ها می گویند فلان داور استقلالی، سپاهانی یا پرسپولیسی است. داوری که ۹۰۰ هزار تومان می گیرد برایش چه فرقی می کند طرفدار کدام تیم باشد؛ آنهم این فوتبال!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید