ایجاد مشاغل خانگی برای زنان با اجرای “طرح معین” در بسیج سازندگی

    کد خبر :379464

مدیر کارآمدی و سازندگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اعلام اجرای “طرح معین” گفت: در این طرح زنانی که توانمندی ویژه ای در زمینه تولید صنایع دستی و دیگر هنرها دارند شناسایی کرده و در راستای ایجاد مشاغل خانگی و کوچک از آنها حمایت می کنیم.

مرضیه افضلی در یک برنامه رادیویی درباره فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه زنان برای اشتغال زایی، گفت: سازمان بسیج جامعه زنان کشور همزمان با سازمان بسیج سازندگی طرح هایی را در راستای اشتغال زایی و حمایت از بانوان کارآفرین اجرا می کند. یکی از مهم ترین اقدامات اجرای ” طرح معین ” است. در این طرح زنانی که توانمندی ویژه ای در زمینه تولید صنایع دستی و دیگر هنرها دارند شناسایی کرده و در راستای ایجاد مشاغل خانگی و کوچک از آنها حمایت می کنیم.

وی ادامه داد:اشتغال بانوان با آقایان متفاوت است. با توجه به مسئولیت همسری و مادری، معمولاً مادران ترجیح می دهند در منزل فعالیت اقتصادی کنند و ما این فرصت را غنیمت شمردیم و آنها را تحت حمایت مالی قرار دادیم گرچه میزان حمایت زیاد نبوده است. تا سال گذشته حدود ۱۵ میلیون تومان وام و یا تسهیلات بلاعوض به بانوان پرداخت می شد تا شغلی را آغاز کنند.

به گفته مدیر کارآمدی و سازندگی سازمان بسیج جامعه زنان، سیاست های سازمان بسیج جامعه زنان همگام با سازمان بسیج سازندگی کشور در راستای اشاعه فرهنگ کار و تلاش و کمک به رفع مشکل بیکاری است. ما در سازمان بسیج جامعه زنان، برنامه ها و وجه زنانه آن را مد نظر قرار دادیم که بانوان در عین انجام وظایف مادری و همسری از فرصت شغلی و درآمدزایی نیز بهره مند شوند.

افضلی تصریح کرد: ما از همکاری تمام مسئولان، ورزشکاران و هنرمندانی که قابلیت انجام فعالیت به ویژه در حوزه کودکان در مناطق محروم را دارند استقبال می کنیم و پایگاه های بسیج در تمام کشور این آمادگی را دارند.

در ادامه فرشاد عالی-معاون فرهنگی و رسانه ای بسیج سازندگی کشور نیز در پاسخ به این سوال که سازمان بسیج سازندگی کشور برای اشتغال چه اقداماتی انجام داده، اظهار کرد: بسیج سازندگی یکی از مردمی ترین نهادهای کشور است. یکی از امتیازات ویژه بسیج سازندگی این است که همه اقشار با همه سلائق و رده های سنی می توانند برای خدمت رسانی و مجاهدت و تلاش و کار فعال باشند. سلسله اقداماتی که در بسیج سازندگی انجام می شود در حوزه های مختلف کشاورزی و آبخیزداری، محرومیت زدایی و ساخت و مرمت و زیباسازی اماکن مانند حوزه های علمیه و خانه های محرومین و مدارس است که با به کار گیری و مشارکت خود مردم انجام می شود. نزدیک به ۱۵۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در سال های اخیر توسط سازمان بسیج سازندگی کشور و جهادگران انجام شده است.

عالی نیز به اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی کشور در شرایط خاص و بحران‌های اقتصادی کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به تاکیدات و فرامین مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، سازمان بسیج سازندگی کشور بعد از یک فرآیند مطالعاتی به چند روش کاری در گام نخست به امنیت غذایی رسید و با کمک اساتید دانشگاه، مردم و دستگاه های مربوطه توانستیم در ۲۱ حوزه به امنیت غذایی ورود کنیم. در این راستا در عرصه پرورش زنبور عسل، کمک به مردم در پرورش ماهی در کنار چاه ها و چشمه های آب، کشت زعفران، پرورش ماکیان و پرندگانی همچون بلدرچین، شترمرغ و قرقاول و بوقلمون توانستیم امنیت و تنوع غذایی کشور را توسعه دهیم و ۱۵۰ هزار کارگاه در سال های اخیر راه‌اندازی شد.

وی افزود:بسیج سازندگی کشور رده های مختلفی در اقشار مختلف اعم از بسیج دانش آموزی، دانشجویی و اصناف و دیگر اقشار دارد که هر قشر از نیروهای خود در بسیج سازندگی استفاده می کند. این نشان دهنده تعامل و هم افزایی و همگامی برای یک اتفاق بزرگ در حوزه خدمت به مستضعفین و مردم محروم کشور است.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی و رسانه ای بسیج سازندگی کشور در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بسیج سازندگی حمایت مالی از کارآفرینان اقتصادی دارد،گفت:توصیه سازمان بسیج سازندگی به کارآفرینان، شروع یک کار کوچک در مقیاس کوچک و انجام پژوهش و تحقیقات لازم در این باره است. سازمان بسیج سازندگی حمایت های لازم را از کارآفرینان خواهد داشت. کارآفرینان در هر شهر و استانی می توانند به دفاتر بسیج سازندگی شهر خود مراجعه و تقاضای حمایت کنند تا رسیدگی های لازم انجام شود

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. امراله مهماندوست گفت:

    در زمان دفاع مقدس اگر کارمندان دولت به خط مقدم جبهه جنگ می رفتند برایشان در محل کارشان مشکلی درست نمی شد. اگر در زمان صلح کارمندان دولت بخواهند برای محرومیت زدایی به روستای بارگدان دهستان … بخش … شهرستان … استان سیستان و بلوچستان بروند برای کارشان در محل کارشان چه اتفاقی می افتد؟

دیدگاهتان را بنویسید