تلفات سیلاب‌های اخیر در نیجریه به ۱۹۹ تن رسید

    کد خبر :379423

در پی سیلاب ناشی از باران‌های شدید و مداوم فصلی در ۱۲ ایالت نیجریه ۱۹۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آژانس مدیریت بحران ملی نیجریه (NEMA) روز پنج‌شنبه اعلام کرد: پس از طغیان رودخانه‌های “نیجر اصلی” و “بنوئه” در پی بارندگی‌های شدید ۱۹۹ نفر جان خود را از دست داده اند و این اتفاق یک مصیبت ملی در چندین ایالت مرکزی و جنوبی نیجریه اعلام شده است.

این در حالی است که سازمان ملل متحد نیز هفته گذشته اعلام کرد: بیش از ۲۰۰۰ مورد ابتلا به بیماری وبا و ۹۷ مورد مرگ و میر در ایالت شمال شرقی “بورنو” و “یوبه” در نیجریه تنها ظرف دو هفته اخیر به وقوع پیوسته است.

هم چنین طبق اعلام آژانس مدیریت بحران ملی نیجریه سیلاب‌های بزرگ و شدید اواخر ماه گذشته بیش از ۲۸۶ هزار نفر را در این کشور بی‌خانمان کرده است و انتظار می‌رود در هفته‌های پیش‌رو شدت و تعداد بارندگی ها بیشتر شود. پناهگاه، غذا، دارو و سایر موارد مانند تورهای پشه بند از نیازهای اولویتی این آژانس اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، دبیرکل صلیب سرخ نیجریه نیز اعلام کرده سیلاب‌ها نه‌ تنها شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه ها را ویران کرده بلکه محصولات کشاورزی را نیز نابود و دام‌ها را تلف کرده است. او با اشاره به کشف حدود ۲۸ هزار مورد مشکوک ابتلا به وبا در سراسر نیجریه از ماه ژانویه تا کنون، هشدار داده که یکی از بزرگ‌ترین نگرانی ها پس از سیلاب های بزرگ این چنینی، تهدید بیماری وبا و بیماری های دیگر است چرا که فقدان سرویس های بهداشتی، مراقبت های بهداشتی و آب پاک می تواند عواقبی مرگبار در پی داشته باشد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، در منطقه وسیع “دریاچه چاد” در اطراف کشورهای نیجریه، جمهوری نیجر، چاد و کامرون از ابتدای سال جاری بیش از ۵۰۰ نفر به دلیل بیماری های ناقل از آب جان باخته‌اند. شمال شرقی نیجریه هم‌چنین مرکز حملات بوکوحرام است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر شده و حدود ۱.۸ میلیون نفر در نتیجه این درگیری‌ها بی خانمان شده‌اند و بسیاری از آنها هنوز در اردوگاه‌های موقت زندگی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید