خرسندی اتحادیه تجارت خارجی آلمان از طرح اروپا علیه تحریم ‌ایران

    کد خبر :379334

طرح جدید اروپا برای دور زدن تحریم‌ها اروپا از نظر رئیس اتحادیه صادرات آلمان تضمین‌کننده حق حاکمیت اروپا در زمینه صادرات خارجی خود است.

به گزاراش بازتاب به نقل از خبرگزاری آلمان، «هولگر بینگمان» رییس اتحادیه صادرات آلمان از طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی برای همکاری تجاری با ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: ما قویا از این طرح که استقلال سیاست صادرات خارجی اروپا را تضمین می‌کند، استقبال می‌کنیم.

بینگمال با این حال تأکید کرده موفقیت این طرح به جزئیات آن بستگی دارد. به گفته این مقام آلمانی علاقه برای گسترش همکاری‌های تجاری دو جانبه با ایران بر پایه قوانین اروپا و قوانین بین‌المللی امری قانونی است. مسئله بر سر پنهان‌کاری کسب و کار نیست، بلکه موضوع حفاظت از شرکت‌های اروپایی در مقابل اقدامات تنبیهی یک‌جانبه و غیرقانونی برخی از کشورهاست.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه این هفته پس از دیدار وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) خبر داد که اتحادیه اروپا در فکر ایجاد یک کانال ویژه مالی برای ادامه تجارت با ایران به رغم تحریم‌های جدید آمریکاست. جزئیات این طرح هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

آلمان، فرانسه و بریتانیا مخالف تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران هستند و پس از خروج این کشور از برجام اعلام کردند به همکاری تجاری با ایران ادامه داده و به برجام پایبند خواهند ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید