رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!

  • خودرو
  • جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷
    کد خبر :379189

به نظر می‌رسد تویوتا سوپرای جدید که امیدهای زیادی به آن می‌رود همانی خواهد بود که انتظارش را داریم. البته در سال‌های قبل سوپرا را به عنوان خودروی اسپورت بسیار متفاوتی می‌شناختیم.

دیر ارشد گازو ریسینگ آقای تتسویا تادا در مصاحبه با تاپ گیر تأیید کرده نسخه‌ی اسپورت تر و متمرکز روی پیست از سوپرا تولید خواهد شد. این مدیر ارشد فاش کرده یک زمانی تویوتا طراحی پیشرانه وسط را برای این خودرو در نظر گرفته بود.

تادا گفته است:در مراحل برنامه‌ریزی تولید این خودرو ما طراحی پیشرانه وسط را پیشنهاد کرد و ب ام و نیز از این پیشنهاد خشنود بود اما آکیو تویودا با این ایده مخالفت کرد.

اگرچه خودروهای پیشرانه وسط توازن بهتری در مقایسه با نسخه‌های پیشرانه جلو دارند اما تادا گفته که قرار دادن پیشرانه در جلو مزیت‌های زیادی به همراه دارد.

او اظهار می‌دارد:ما به خاطر احساس و کنترل خودرو همچنان طراحی پیشرانه جلو را انتخاب کردیم. ما می‌دانیم یک خودروی پیشرانه جلو را چگونه کنترل کنیم زیرا قبلاً توانایی آن را داشته‌ایم.

اگرچه تویوتا سوپرا همانند پورشه کیمن یا آلپاین A110 خودرویی پیشرانه وسط نیست اما همچنان خودرویی خاص طرفداران خواهد بود و از این نظر دنباله‌روی پسرعموهای خود یعنی تویوتا GT86 و سوبارو BRZ می‌باشد.

مدل پرچم‌دار سوپرا با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی B58B30 مشترک با ب ام و عرضه خواهد شد. این پیشرانه قدرت حدود 335 اسب بخار داشته و با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. نیرو نیز از طریق گیربکس به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. شایان ذکر است احتمال عرضه‌ی گیربکس دستی در این نسخه کم می‌باشد.

نسل جدید تویوتا سوپرا سال آینده معرفی خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید