همکاری سامسونگ و Squire در تولید تراشه ماینینگ ارز رمزنگاری‌شده

    کد خبر :379156

براساس اعلام شرکت کانادایی Squire، سامسونگ برای تولید تراشه‌ی مخصوص ماینینگ ارز رمزنگاری‌شده، قراردادی با این شرکت امضا کرده است.

به‌نظر می‌رسد تبلیغات و هیجانات مربوط به ارز رمزنگاری‌شده، نسبت به قبل، تا حدی کمتر شده است، هرچند علاقه به فناوری‌های این حوزه هنوز کم‌رنگ نشده‌اند اما هنوز علاقه‌ی زیادی برای طرح اید‌ه و توسعه‌ی فناوری‌های مربوط به ارز رمز‌نگاری‌شده، جهت ارائه به شرکت‌های درگیر و کسب پول بیشتر وجود دارد.

سامسونگ، به‌عنوان بزرگترین شرکت در حوزه‌ی تولید نیمه‌هادی در جهان، اوایل سال جاری میلادی با تراشه‌های ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) مخصوص ماینینگ، فرصتی برای تجربه‌ی حضور در صنعت ارز رمزنگاری‌شده پیدا کرد. پیشتر گفته شد که سامسونگ سخت‌افزار معدن‌کاوی ارز دیجیتال توسعه می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد، سامسونگ همکار جدیدی در کانادا پیدا کرده است. براساس اعلام شرکت کانادایی Squire که در زمینه‌ی ماینینگ بیت‌کوین در کانادا مشغول فعالیت است، قرارداد جدیدی بین این شرکت و Samsung برای تولید تولید تراشه‌‌ی ASIC به امضا رسیده است. تراشه‌های جدید مخصوص ماینینگ ASIC، می‌توانند سرعت ماینینگ را افزایش دهند و به‌صورت کارآمدتری مورد استفاده قرار گیرند، و به‌همین دلیل برای ریگ‌ماینینگ (mining rig) مناسب هستند. ریگ‌ماینینگ، سخت‌افزارهای مناسب استخراج ارز رمزنگاری‌شده هستند. از آنجایی که شرکت کانادایی Squire، از تجهیزات تخصصی برای کار خود استفاده می‌کند، می‌تواند رقیب Bitmain، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی تولید سخت‌افزار ماینینگ باشد. شرکت کانادایی اسکوئر، در بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد:

در تاریخ اول آگوست سال ۲۰۱۸ (۱۰ مردادماه)، اعلام کردیم که شرکت Squire، در حوزه‌ی طراحی، تست و تولید انبوه نسل بعدی تراشه‌ی ماینینگ ارز رمزنگاری‌شده وارد می‌شود. آن زمان اشاره‌ای به تراشه‌ی ASIC سامسونگ نشد. خوشحال هستیم که اکنون می‌توانیم پرده از این راز برداریم و بگوییم که Gaonchips، مکانی برای طراحی تراشه است و وارد همکاری جدیدی با شرکت سامسونگ الکترونیکس، به‌عنوان شریک و همکار خودمان در تولید تراشه‌ی مخصوص ماینینگ شده‌ایم.

البته در این بیانیه‌، جزئیات بیشتری در مورد توافقات دو شرکت و نحوه‌ی همکاری آنها ارائه نشده است. همچنین، سامسونگ تا این لحظه‌، هیچگونه بیانیه‌ای در مورد تایید یا رد چنین توافق‌نامه و قراردادی با شرکت اسکوئر کانادایی منتشر نکرده است.

باتوجه به نوسانات و وضعیت ظاهرا غیرقابل اطمینان بازار ارز‌رمز‌نگاری‌شده، ظاهرا در این برهه‌ی زمانی، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ رویکردی جدی و متمرکز به این حوزه نشان نداده است؛ حتی این احتمال وجود دارد که سامسونگ به بازار ارز‌ رمزنگاری‌شده، به‌عنوان بازاری با درآمد قابل‌توجه و پایدار، توجه نشان ندهد. وورد سامسونگ به این بازار، بسیار نرم بوده است. سامسونگ با ورود به حوزه‌ی ارز‌رمزنگاری‌شده، رقیب شرکت تولید‌کنند‌ه‌ی تراشه TSMC تایوانی خواهد شد، که در صنعت ماینینگ ارز رمزنگاری‌شده، پیش از این فعال بوده است. پیشتر در تیرماه ۱۳۹۷ گفته‌ شد که TSMC وارد عرصه جدیدی از تولید تراشه‌ برای ماینینگ ارز رمزنگاری‌شده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید