کارنامه بورس در رشد شاخص/بازار سرمایه ۵۴درصد رشد کرد

    کد خبر :379079

شاخص بورس از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۱۲۲ روز معاملاتی با ۶۴ هزار واحد افزایش، معادل ۵۴درصد رشد همراه بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۱۲۲ روز معاملاتی تعداد ۲۲۵میلیارد و ۲۳۰میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۳۵هزار و ۳۳۲میلیارد ریال در ۱۲میلیون و ۷۳۹هزار و ۱۵۸دفعه مورد معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می دهد در این مدت ۱۴۴میلیارد و ۴۰۲میلیون سهم به ارزش ۳۳۸هزار و ۲۶۱میلیارد ریال در ۶میلیون و ۵۶۴هزار و ۷نوبت در بازار اول؛ ۷۷میلیارد و ۹۳میلیون سهم به ارزش ۲۲۵هزار و ۱۲۱میلیارد ریال در ۶میلیون و ۴۲هزار و ۴۷۹نوبت در بازار دوم؛ ۵۰میلیون سهم به ارزش ۴۸هزار و ۴۹۸میلیارد ریال در ۲۱هزار و ۱۰۵نوبت در بازار بدهی؛ یک میلیارد و ۴۰۰میلیون سهم به ارزش ۳۱میلیارد ریال در ۲ هزار و ۴۷۶نوبت در بازار مشتقه و ۲ میلیارد و ۲۸۵میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۲۳هزار و ۴۲۱میلیارد ریال در ۱۰۹هزار و ۹۱نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۱۱۹ هزار و ۱۷۵ واحد آغاز کرده است تاکنون با ۶۴هزار و ۹۶۲واحد افزایش معادل ۵۴.۵درصد رشد را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۱۸۰هزار و ۶۳۵واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۶۵هزار و ۱۴۷واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۵۲هزار و ۳۳۵واحد افزایش مواجه شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید