«برهم صالح» از نامزدی پست ریاست جمهوری عراق انصراف نداده است

    کد خبر :379020

یک منبع نزدیک به برهم صالح یکی از نامزدهای معرفی شده برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق اخبار مربوط به انصراف وی را تکذیب کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از السومریه، یک منبع سیاسی نزدیک به برهم صالح از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عراق اخبار مربوط به انصراف وی از نامزدی را تکذیب کرد.

این منبع بیان کرد: اخباری که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره انصراف برهم صالح از نامزدی پست ریاست جمهوری عراق منتشر شده است بی اساس و نادرست است.

منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، افزود: برهم صالح گزینه عراقی هاست و مورد اجماع آنهاست. اخبار مربوط به انصرافش مسخره است.

شایان ذکر است که روز گذشته پارلمان عراق اسامی هفت نامزد حائز شرایط قانونی برای تصدی منصب ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد.

بنا بر بیانیه پارلمان عراق، اسامی حائزان شرایط تصدی پست ریاست جمهوری این کشور به شرح زیر است:
۱-سردار عبدالله محمود تایمز
۲-عبداللطیف جمال رشید
۳-عمر احمد کریم البرزنجی
۴-سروه عبدالواحد قادر ابراهیم
۵-عبدالکریم علی عبطان الجبوری
۶-برهم احمد صالح قاسم
۷-فواد محمد حسین بکی

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز پنج شنبه در جریان سومین جلسه این پارلمان مجموع نامزدها برای تصدی منصب ریاست جمهوری عراق را ۳۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۷ نامزد توانستند شروط لازم برای نامزدی را کسب کنند.

برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی قبلا اعلام کرده بودند که برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی کردستان عراق از نامزدی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق انصراف داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید