گریفیتس: اینکه گفته می‌شود انصارالله در گفتگو جدی نیست نادرست است

    کد خبر :379014

نماینده سازمان ملل در امور یمن در واکنش به به موضع گیری های ائتلاف سعودی-آمریکایی مبنی بر اینکه انصارالله در گفتگوها جدی نیست به آن واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن گفت: خطاب به کسانی که می گویند انصارالله در مذاکرات جدی نیست می گویم که این درست نیست.

وی افزود: باید به حوثی ها فرصت جدید داد تا بتوانند وارد رایزنی ها شوند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن بیان کرد: هیج راهکاری در یمن غیر از راهکار سیاسی وجود ندارد.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن بیان کرد: من در راستای از سرگیری مذاکرات یمن طی هفته های آتی در اروپا اما نه در ژنو حرکت خواهم کرد. ما نمی توانیم که امور فنی ویژه مشورتها و رایزنی های ژنو را به شکل صحیح سرو سامان دهیم.

وی تاکید کرد: من بازگشایی فرودگاه صنعا طی هفته آینده را اعلام خواهم کرد.

شایان ذکر است که در حالی که ائتلاف سعودی-آمریکایی مانع از حضور هیات صنعا در مذاکرات ژنو شدند پس از آن تبلیغات به راه انداختند که این انصارالله یمن است که تمایلی برای گفتگو ندارد.

رهبر جنبش انصارالله یمن قبلا در سخنانی با تاکید بر شکست مذاکرات ژنو گفته بود که علت اصلی این شکست مانع‌تراشی ائتلاف سعودی در ورود هیات انصارالله به محل برگزاری مذاکرات در سوئیس بوده است.

همچنین محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن نیز به تجربه سفر هیأت صنعا برای شرکت در دور اول مذاکرات ژنو اشاره کرده و گفته بود که به هواپیمای حامل هیأت مذاکره‌کننده صنعاء اجازه عبور از آسمان سودان داده نشد و پس از آن نیز به هیأت مذکور اجازه بازگشت داده نشد و تنها با میانجیگری عمان این امر میسر شد. در هر سفری این مانع‌تراشی‌ها تکرار می‌شود. در مذاکرات کویت، هیأت ملی در مسقط بیش از سه ماه ماند و تنها با اجرای چیزی شبیه به سند مبادله با جاسوس‌های آمریکای که از سوی نیروهای امنیت ملی در صنعاء دستگیر شده بودند، این بازگشت میسر شد.

سخنگوی انصارالله تصریح کرده بود: سازمان ملل در تهیه مجوزهای لازم برای سفر هیأت مذاکره‌کننده صنعاء ناکام ماند. ائتلاف متجاوز طبق عادت، مدعی شد که ما برای رفتن به ژنو، شرط گذاشته‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید