سیگما دوربین فول فریمی با طراحی Foveon و مانت L می‌سازد

    کد خبر :378603

سیگما در جریان رویداد فوتوکینا ۲۰۱۸ اعلام کرد که سال آینده، دوربین فول‌فریمی با مانت L و طراحی سنسور Foveon تولید خواهد کرد.

سیگما در جریان رویداد فوتوکینا ۲۰۱۸ اعلام کرد که دوربین فول‌فریمی با فناوری Foveon خواهد ساخت و از مانت L لایکا در آن استفاده خواهد کرد. سیگما امکان تغییر یا تبدیل مانت‌های کنونی SA به مانت L را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

این دوربین ال-مانت با فناوری Foveon به‌گفته‌ی مدیرعامل سیگما، کازوتو یاماکی، سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد و این شرکت اولین لنزهای ال-مانت خود را در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد کرد. اگر قبلا در مورد Foveon نشنیده‌اید، باید بدانید که سیگما این شرکت تولید سنسور تصویر را در سال ۲۰۰۸ خریداری کرد و حالا از فناوری سنسورهای آن‌ها بهره می‌برد. طراحی سنسورهای Foveon از سه عمق مختلف تصویر برای تعیین رنگ استفاده می‌کند. فناوری به‌کاررفته در این نوع سنسور باعث می‌شود در ایزو یا حساسیت پایین، شاهد رنگ‌های بسیار جذاب باشیم؛ اما در ایزوهای بالا تصویر دچار نویز می‌شود که احتمالا با افزایش اندازه‌ی سنسور این مسئله نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

Sigma همچنین اعلام کرد که این شرکت، دیگر دوربینی با مانت اختصاصی SA تولید نخواهد کرد؛ اما کاربران فعلی مانت SA به حال خود رها نخواهند شد. شرکت می‌تواند برخی لنزهای مانت SA را به مانت L تبدیل کند؛ به‌علاوه کسانی که مایل به حفظ سازگاری با SA هستند، می‌توانند از مبدل SA به L نیز استفاده کنند.

علاوه‌بر این، سیگما مبدلی برای مانت‌های EF کانن به مانت L عرضه خواهد کرد که می‌تواند برای کاربران سیگما، لایکا و پاناسونیک مفید باشد.

بززگتر بودن سنسور از این جهت که سنسور قادر به دریافت نور بیشتری می‌شود، می‌تواند باعث کاهش نویز شود. پیشتر در مدل‌هایی نظیر سیگما SD Quattro H شاهد تأثیر این افزایش اندازه‌ی سنسور بودیم. در این مدل APS-C با اندازه‌ی بزرگتر APS-H عوض شد و این تعویض اگرچه بهبود کیفیت را به همراه داشت، سبب شد کاربران وادار به تهیه‌ی لنزهای اختصاصی شوند. حال در نتیجه‌ی حرکت به سوی مانت L لنزهای DSLR نیز می‌توانند به این مانت تبدیل شده و مورد استفاده قرار گیرند که این موضوع مشکلات یادشده را مرتفع خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید