صدر اعظم نوری:

برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را به دقیقه ۹۰ موکول نکنیم

    کد خبر :378544

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شناورسازی ساعات کاری ادارات در کاهش آلودگی هوا تاثیر مثبت می‌گذارد، گفت: آلودگی هوا در اواخر پاییز و اوایل زمستان مسئله جدی است و باید تصمیمات لازم برای کاهش آلودگی هوا در این مقطع سال زودتر گرفته شود.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: روند وزارت نفت در توزیع سوخت استاندارد دیزل جای قدردانی دارد و شرایط موجود نشان می‌دهد که کیفیت سوخت دیزل در حال بهبود است که در نتیجه این شرایط کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست در مورد نتایج پایش سوخت بنزین و گازوئیل اظهار کرد: سوخت برخی جایگاه‌ها با حد استاندارد فاصله زیادی دارد. نکته جالب آن است که سوخت این جایگاه‌ها در دوره‌های قبلی نیز شرایط مناسبی نداشته است. بنابراین این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا در روزهای سرد سال در اواخر پاییز و اوایل زمستان به یک مسئله جدی تبدیل می‌شود، گفت: اوج آلودگی هوا مدت زمان طولانی ندارد. بنابراین تصمیمات مختلف در این حوزه اثرات عمیقی بر بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف نمی‌گذارد.

به گفته صدراعظم نوری بخش تفصیلی و علمی کشور به دلیلی زمانبندی خاصی که دارند بیشترین تاثیر را از تصمیماتی مثل تعطیلی مدارس و شناورسازی ساعات اداری می‌پذیرند اما سایر دستگاه‌ها و ادارات دچار مشکل چندانی نخواهند شد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در شرایط اجتماعی و سیاسی امروز کشور، مردم تحمل هیچ مشکل جدیدی را ندارند. بنابراین نباید اجازه دهیم که مشکل آلودگی هوا به ویژه در شهر تهران مشکل مضاعفی ایجاد کند. بنابراین باید دولت را قانع کنیم که بحث شناور سازی ساعات کاری ادارات را در راستای کاهش آلودگی هوا بپذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه سایر کشورها ایجاد نوسان در ساعات شروع کار ادارات تجربه موفقی خواهد بود. البته می‌توان روی آن مطالعه بیشتری انجام داد و ابعاد مختلف آن را بررسی کرد. در شورای شهر تهران نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در روزهای اوج آلودگی هوا اقدامات مناسب صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، صدر اعظم نوری اظهار کرد: در سال‌های گذشته در روزهای اوج آلودگی هوا به دلیل نبود برنامه ریزی تعطیلی‌هایی هم اتفاق افتاد که باعث ایجاد مشکل برای مردم شد. بنابراین در سال جاری باید برای موضوع تعطیلی مدارس و به طور کلی کاهش آلودگی هوا برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم و نباید اجازه دهیم که کلیه تصمیم گیری‌ها به دقیقه ۹۰ موکول شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید