سهام جهان انرژی خود را از دست داد/سود اوراق افت کرد

    کد خبر :378467

پس از این‌که فدرال‌رزرو دوباره نرخ بهره خود را افزایش داد، در حالی که سهام آسیایی سودهای اولیه خود را از دست دادند، سهام جهان در معاملاتی پرنوسان افت کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، پس از این که فدرال‌رزرو دوباره نرخ بهره خود را افزایش داد، در حالی که سهام آسیایی سودهای اولیه خود را از دست دادند، سهام جهان در معاملاتی پرنوسان افت کردند.

داده‌های تاجران سهام اروپایی نشان می‌دهد که شاخص‌های سهام اروپا در مقادیر پایین‌تری باز خواهند شد؛ داکس آلمان ۰.۳ درصد، فوتسی انگلیس و کاک فرانسه هم ۰.۱ درصد افت خواهد داشت.

در آسیا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، که در ابتدا تا ۰.۳ درصد رشد کرده بود، در پایان ۰.۱ درصد افت کرد.

اما شاخص کوسپی کره‌جنوبی، با آغاز معاملات پس از تعطیلی ۳ روزه بازارها، به بالاترین سطح ۳ ماهه خود جهش کرد.

هرچند نیکی ژاپن در ابتدای امروز با اعلام این که آمریکا فعلا بر خودروسازان آن تعرفه وضع نخواهد کرد، با سود سهام خودروسازان به بالاترین سطح ۸ ماهه خود رسید، اما در پایان معاملات با سقوطی ۱.۰ درصدی بسته شد.

البته بازارهای آسیا عملکردی بهتر از وال‌استریت داشتند؛ در معاملات دیشب، داو جونز ۰.۴ درصد، اس‌اندپی ۰.۳۳ درصد و نزدک ۰.۲۱ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را ۰.۲۵ درصد افزایش داد و آن را به محدوده ۲-۲.۲۵ درصد رساند و پیش‌بینی کرد در ماه دسامبر مجدداً نرخ بهره افزایش پیدا کند. همچنین بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۹ نرخ بهره ۳ بار افزایش پیدا کند و یک بار هم در سال ۲۰۲۰ نرخ بالا خواهد رفت.

نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا که روز قبل به بالاترین سطح ۴ ماهه ۳.۱۱۳ رسیده بود، تا ۳.۰۴۳ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، شاخص دلار به بهبود خود از نرخ روز جمعه ۹۳.۸۰۸ واحد، ادامه داد و در نرخ ۹۴.۵۲۹ واحد ایستاد.

پس از اعلام گزارش فدرال‌رزرو، ین در برابر دلار به پایین‌ترین نرخ برابری ۱۰ هفته‌ای خود، ۱۱۳.۴۵، رسید، اما نرخ خود را تا ۱۱۲.۶۴ بهبود بخشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید